Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Szkół - SP I Gimnazjum publiczne, ogólnodostępne jest obecnie klasa 2 gimnazjum (klasa specjalna) gdzie jest 2 uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (umiarkowanie i autyzm). W styczniu br. jeden z uczniów ukończył 21 lat. W tym roku szkolnym ukończy on klasę drugą gimnazjum. Organ prowadzący nie pozwala na kontynuowanie nauki temu uczniowi w klasie III Gimnazjum i wydał oświadczenie, że rozwiązuje klasę i zostanie 1 uczeń. Czy organ prowadzący ma prawo przerywać etap edukacyjny uczniowi, który ukończył 21 lat i tym samym nie może kontynuować nauki w klasie trzeciej. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Przepisy prawa oświatowego wyraźnie mówią, iż kształcenie uczniów niepełnosprawnych może być prowadzone w przypadku gimnazjum do 21 roku życia. Jest to prawo, a nie obowiązek. W opisanej sytuacji organ prowadzący miał prawo rozwiązać klasę specjalną.
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. nr 37, poz. 204) - § 5
• Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych – tekst jednolity (Dz.U z 31 marca 2014r. poz.414)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W nowym roku planuję utworzenie klasy integracyjna (klasa pierwsza). W jaki sposób powinien odbywać się nabór dzieci zdrowych do takiej klasy? Za zgodą rodziców? Na jakim etapie pytać o zgodę rodziców? Co zrobić jeśli chętnych będzie więcej niż 15? Proszę o podanie podstawy prawnej, jeśli wymagana jest zgoda rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, odpowiadam za niepubliczną szkołę podstawową, prowadzoną w ramach MOS. Czy mogę w dniu skreślenia ucznia z listy MOS skreślić go ze szkoły i czy ta sama data ma widnieć na arkuszu ocen? Czy ma być to data przyjęcia ucznia do innej szkoły? Czy jest taka możliwość, że mogę w dniu skreślenia ucznia z MOS jednocześnie skreślić go z listy szkoły i poinformować o tym szkołę rejonową? I w momencie przyjęcia ucznia przez inną szkołę (rejonową bądź trzecią) przesyłam dokumenty? Czy jednak dokonuję skreślenia wychowanka z listy MOS i czekam na potwierdzenie przyjęcia z innej szkoły i wtedy ta druga data jest datą na arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki może podjąć dyrektor wobec nauczyciela, który nie zrealizował wszystkich godzin z art. 42 Karty Nauczyciela? Godziny rozliczane są w cyklu półrocznym, więc nauczyciele rozliczani są z nich na koniec półrocza i roku szkolnego. Co powinnam zrobić w sytuacji, kiedy nauczyciel nie zrealizuje do końca tego roku wszystkich godzin karcianych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole mamy dzieci, które w roku szkolnym 2017/2018 uczęszczały do klasy 2 oddziału gimnazjalnego i nie otrzymały promocji . Obecnie kontynuują naukę w klasie 8 szkoły podstawowej.
Proszę o wyjaśnienie następujących kwestii:
1. Czy dzieci powinny byś wpisane do księgi uczniów szkoły podstawowej i powinny otrzymać nowy numer ucznia ? Czy powinny otrzymać nową legitymację z pieczęciami szkoły podstawowej czy legitymacja wystawiona przez gimnazjum pozostaje ważna?
2. Proszę również o informację w sprawie arkuszy ocen, czy w/w dzieci powinny mieć założony nowy arkusz ocen szkoły podstawowej czy kontynuujemy arkusz ocen założony w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe