Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
W przepisach prawa oświatowego nie funkcjonuje pojęcie „dziennik testowy”. Oznacza to, że jeśli w szkole obowiązywały 2 dzienniki: w formie drukowanej oraz elektroniczny, oba stanowią dokumentacje przebiegu nauczania. Oznacza to, że w dokumentacji przebiegu nauczania nie mogą pojawić się rozbieżności. Wg mojej opinii, przed wprowadzeniem dziennika elektronicznego należało uzyskać opinię rady rodziców oraz innych organów szkoły. Wówczas można byłoby powołać się na ich (zakładam) pozytywną opinię. W sytuacji obecnej należy postąpić wg zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Podstawa prawna: Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41, 54, 33; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie czy w niepublicznym przedszkolu musi być powołana Rada pedagogiczna, drugie pytanie czy w niepublicznych przedszkolach plany i rozliczenia finansowe też muszę jakieś prowadzić, jak mam się rozliczać z pieniędzy, które otrzymam z ministerstwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Placówka niepubliczna (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) planuje budowę nowego obiektu. Proszę o podpowiedź czy istnieją przepisy oświatowe regulujące kwestie wymagań budowlanych, np. minimalny metraż przypadający na jednego ucznia, wielkość gabinetu logopedy, pedagoga? Oczywiście oprócz wymagań ppoż., sanitarnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kl. 0 bez zgody dyrektora zamówił podręczniki do zerówki na rok szkolny 2018/2019. Czy ma prawo sprzedać je rodzicom?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie wyposażenia gabinetu pielęgniarki szkolnej - Gmina ma możliwość pozyskania na ten cel środków finansowych. Szkoła, a właściwie zespół szkół, nie ma takiego gabinetu. Mam wypisać przedmioty, meble i sprzęt, który jest mi potrzebny do urządzenia gabinetu?
Nie mogę znaleźć jednoznacznych przepisów w tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownicy obsługi (4 osoby) dopytują mnie, czy istnieje możliwość, aby mogli wstawić sobie do pomieszczenia socjalnego swoją prywatną lodówkę. W pracy nie mamy wydzielonej jadalni dla pracowników. Lodówka jest stara, nie ma żadnej faktury, ani certyfikatów. Czy jest to zgodne z BHP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe