Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych. Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc. Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc. Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych. Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. z 1955r. Nr 47, poz. 316, z1970 r. Nr 13, poz.116, z 1971 r. Nr 13,poz. 128, z 1973 r. Nr47, poz. 281, z 1974 r. Nr 22, poz. 132, z1990 r. Nr 73, poz.436, z 1991 r. Nr 33,poz. 139), w Internetowym Systemie Aktów Prawnych, a więc oficjalnej bazie państwowej aktów prawnych, status tego rozporządzenia widnieje jako obowiązujący. Tym samym na podstawie powyższego Rozporządzenia należy wystąpić do organu prowadzącego i Mennicy Polskiej w celu zniszczenia pieczęci urzędowych zlikwidowanego Gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ze względu na zmniejszenie liczby oddziałów w szkole nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania otrzymał propozycję zmniejszenia etatu. Nauczyciel odrzuca propozycję zmniejszenia etatu w związku z czym zostaje zwolniony z pracy i otrzymuje 6-miesięczną odprawę. Nauczyciel nabył prawo do wcześniejszej emerytury, więc od 1 września przechodzi na emeryturę. Czy można zatrudnić tego nauczyciela na część etatu od września po kilkudniowej przerwie w pracy? Czy istnieją przepisy prawne niepozwalające zatrudnić tego nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego za I semestr roku szkolnego 2009/2010?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam!Kto powinien zajmować się w szkole gospodarką odpadami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki system czasu pracy powinien być stosowany w internacie sosw jeżeli wychowawcy pracują od pon do piątku z nocami i w niedzielę od godz. 15. Przerwa na zajęcia lekcyjne 8:30-14. Pensum wynosi 24 godz.
- Jeżeli dyrektor w czasie godzin dydaktycznych wychodzi na naradę np: do Urzędu Miasta (organ prowadzący) - czy w tym czasie może ustalić zastępstwo i zapłacić za godziny doraźne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe