Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku zmianą planu, zróżnicowanie zajęć w danym dniu czy mam zmienić podział godzin na e-dzienniku i co z wpisami tematów do dziennika i frekwencją?
Treść pytania jest zbyt ogólna, aby było możliwe udzielenie odpowiedzi w sprawie przydziału godzin nauczycielom. Jeżeli dyrektor dokonuje zmiany rozkładu zajęć musi także zweryfikować, czy w związku z tym zmianie w poszczególnych dniach i godzinach ulega przydział godzin zajęć poszczególnych nauczycieli. Jeśli nauczyciel ma realizować godziny w innych dniach/godzinach lub w mniejszym/większym wymiarze w poszczególnych dniach niż dotychczas, dyrektor musi informacje te przekazać nauczycielom oraz wprowadzić do oprogramowania dziennika elektronicznego (art. 68 ust. 5, art. 110 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm). W dzienniku nauczyciele, tak jak dotychczas, mają obowiązek wpisywania tematów zajęć przeprowadzonych z uczniami zdalnie lub w inny sposób przyjęty w danej szkole, o ile mają do niego dostęp w czasie ograniczenia funkcjonowania placówki – w przeciwnym razie należy ustalić inny wewnętrzny sposób dokumentowania przeprowadzenia zajęć (§ 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646; § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Dz.U. z 2020 r., poz. 493). Dyrektor powinien ustalić zasady sprawdzania obecności uczniów na zdalnych zajęciach oraz poinformować o nich z wyprzedzeniem nauczycieli, rodziców i uczniów, co jest uzależnione od zasad organizacji nauki zdalnej, w tym dostępu uczniów do sprzętu i internetu oraz form organizacji zajęć w danej szkole (§ 1 pkt 1 i 7 rozporządzenia MEN z 20 marca 2020 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wewnątrzszkolny system oceniania, regulaminy rady pedagogicznej czy rady rodziców mogą być załącznikami do statutu szkoły? Czy powinny być wpisane do statutu jako kolejne paragrafy? Czy do statutu należy dołączyć uchwałę rady pedagogicznej zawierającą wprowadzane zmiany? Jeśli tak – gdzie należy ją umieścić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie, w którym znajduje się sformułowanie: "na czas kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej" jest podstawą do uchylenia orzeczenia z powodu likwidacji gimnazjów? Czy z racji zmiany nazewnictwa trzeba takie orzeczenie uchylać? Czy takie sformułowanie przekreśla moc orzeczenia, które wydane było jeszcze w czasie obowiązywania gimnazjów? Rozporządzenie ws. wydawania orzeczeń podaje katalog przypadków uprawniających do wydania nowego dokumentu tj. § 18. 1. Zespół, na wniosek wnioskodawcy, wydaje nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w przypadku:
1) zmiany okoliczności stanowiących podstawę wydania poprzedniego orzeczenia;
2) potrzeby zmiany zaleceń wskazanych w poprzednim orzeczeniu;
3) potrzeby zmiany okresu, na jaki zostało wydane poprzednie orzeczenie.
Czy zmiana prawna związana z nazewnictwem szkół- ponadgimnazjalna-> ponadpodstawowa mieści się w którejś z tych okoliczności? Czy jest jakaś wykładnia prawna na ten temat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić zmieniony w zasadzie nowy regulamin ZFŚS oraz Regulamin Pracy szkoły? Jakie są procedury i kolejność?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można anulować uchwałę rady pedagogicznej – uchwalonej zgodnie z przepisami prawa? Jeśli tak, to jak wygląda procedura?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna poradni psychologiczno-pedagogicznej ma obowiązek opiniowania dokumentów (wewnętrznych aktów prawnych) regulujących pracę poradni np. Regulaminu pracy, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Instrukcji kancelaryjnej itp.? Jeżeli jest taki obowiązek, to z jakich przepisów prawnych to wynika?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe