Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy statut może mieć załączniki, które są jego integralną częścią? Czy wewnątrzszkolne zasady oceniania mogą być załącznikiem do statutu? Chcemy wprowadzić zapis: 1.Załącznikami do niniejszego statutu są: a. Wzór graficzny logo szkoły. b. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania. 2. Załączniki stanowią integralną część statut. Czy taki zapis jest właściwy? Pozdrawiam!
Przepisy nie zabraniają takiego rozwiązania.
Rozporządzenie w sprawie ramowych statutów opisuje, jakie treści obowiązkowo musi zawierać statut.
Jeśli szkoła jednak decyduje się na załączniki - statut powinien je wymienić nadając im numery np. załącznik nr 1 – logo szkoły itp.
Jeśli chodzi o wewnątrzszkolny system oceniania powinien być zamieszczony w statucie, o czym mówi § 3. 4 rozporządzenia z 30.04.2007 r. w w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z § 17 ust. 7-14a;
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak dyrektor ma zareagować na pismo od nauczyciela z prośbą o odsunięcie go od zajęć nauczania indywidualnego z uczniem trudnym ze względu na problemy wychowawcze?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi.Czy pomimo zmiany w nowym rozporządzeniu, które stwierdza, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 45 minut, możemy dać naszym dzieciom po 60 minut? Nie ukrywamy, że przygotowaliśmy organizację zajęć wg starych przepisów, gdzie wskazana godzina obejmowała 60 minut. Dziś zdezorganizowałoby nam to plan dla specjalistów. Czy skoro dajemy więcej, a nie mniej to jakiś problem? Czy musimy te zajęcia skrócić, aby być dokładnie zgodnymi z przepisem w tej materii?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być w szkole dokumenty potwierdzające monitorowanie jakości i efektywności procesu uczenia się uczniów?
- Czy rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o ukończeniu szkoły uczniów klasy 8, przed ich przystąpieniem do egzaminu ósmoklasisty?
(Egzamin od 16-18 czerwca 2020, a uchwała 15 czerwca 2020)
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołanie komisji stypendialnej powinno odbyć się zarządzeniem dyrektora czy uchwałą rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe