Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Ile godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może mieć grupa uczniów objęta takimi zajęciami? Kto te godziny przydziela?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 6. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) porad i konsultacji.
2. W przedszkolu i placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
2) porad i konsultacji.
§ 19. 1. Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, jest zadaniem zespołu składającego się z nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem, zwanego dalej "zespołem".
§ 20. 1. Do zadań zespołu należy:
1) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
2) określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię, o których mowa w § 19 ust. 2 pkt 1 - także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lub opinii;
3) zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji - w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.
§ 21. 1. Dyrektor przedszkola, szkoły i placówki, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, na podstawie zaleceń zespołu, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, ustala dla ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane. Wymiar godzin zajęć, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-5 i ust. 2 pkt 1, ustala się z uwzględnieniem godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela.
Zgodnie z powyższym liczbę godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ustala dyrektor na podstawie zaleceń zespołu, czyli w zależności od potrzeb uczniów liczba ta może być różna. Godziny te powinny być realizowane przede wszystkim w ramach tzw. godzin "karcianych". Jeżeli wśród nauczycieli nie ma osób z odpowiednimi kwalifikacjami, wówczas dyrektor może zatrudnić specjalistę. Liczba godzin, które będzie prowadził zależna będzie od tego, ile godzin przydzieli organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele chcący skorzystać z dnia wolnego z tytułu opieki nad dzieckiem do lat 14 mogą być rozliczeni z godzin, czyli być nieobecni przez dwa lub więcej dni w pracy ( suma godzin dydaktycznych wynosić ma 8)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy zbiorów biblioteki szkolnej. Czy w szkole przeprowadza się skontrum czy inwentaryzację. Co jaki czas powinno się je przeprowadzić? Kto powinien wchodzić w skład komisji? Ile czasu powinno się z założenia przeznaczyć na te prace (czy okres miesiąca jest dopuszczalny)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 10/20 (umowa na czas nieokreślony). Łącznie pracuje etat, gdyż dochodzą mu godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (9/18) - aneks do umowy o pracę. Nauczyciel ten uzyskał stopień nauczyciela mianowanego. Czy taka sytuacja umożliwia przekształcenie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania? Czy różne wymiary etatu uniemożliwiają takie przekształcenie? Jak rozwiązać ten problem? Podobnie wygląda sytuacja z nauczycielem bibliotekarzem, który etat uzyskuje poprzez pół etatu opiekuna świetlicy.
- Czy wniosek o urlop tj. opieka nad dzieckiem zdrowym do lat 14 należy wpiąć do akt osobowych, czy założyć osobna ewidencję dla każdego pracownika do tego typu nieobecności?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na godziny od 01.02.1993 r. do 31.08.1993 r. (podstawowym miejscem pracy był inny zakład). Od 01.09.1993 r. do 31.08.2018 r. nauczyciel został zatrudniony na etacie. Koleżanka wystawiając świadectwo pracy nie ujęła w świadectwie okresu od lutego do sierpnia 1993 roku. Czy można wypisać osobne świadectwo, czy należy dokonać sprostowania tego które zostało wydane?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe