Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie dot.procedury wydłużenia etapu edukacyjnego: Czy do opinii klasowego zespołu nauczycielskiego uzasadniającej wydłużenie etapu wymagane jest dołączenie opinii psychologa i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Dziękuję!
Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 3.7. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie liczbę godzin zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia, nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole, na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia dokonanej przez radę pedagogiczną.
Przepisy prawa nie określają, na podstawie jakich dokumentów dyrektor podejmuje decyzję. Nie jest wymagana żadna opinia. MEN w swoich wyjaśnieniach informuje jedynie, że decyzja dyrektora powinna być poprzedzona dokonaną przez fachowców (radę pedagogiczną) wnikliwą analizą osiągnięć ucznia. Możliwość przedłużenia okresu nauki co najmniej o rok ma na celu, zdaniem MEN, osiągnięcie przez ucznia, optymalnie do jego wydolności psychosomatycznej, jak najlepszych wyników nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przepisy określają, że liczba godzin wychowawczych na grupę wychowawczą w bursie (placówka feryjna) nie może być większa niż 55? Czy tych 55 godzin na grupę wychowawczą może stanowić godziny pracy dla wychowawcy w ciągu dnia i w nocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizujący obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej (art. 37 ustawy Prawo oświatowe) zmienia szkołę. Czy konieczne jest wydanie decyzji dotyczącej wycofania zgody na edukację domową czy może fakt zmiany szkoły jest równoznaczny z tym, że decyzja „zgoda na edukację domową” wygasa automatycznie z dniem opuszczenia obecnej placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko ur. w 2014 r. może być odroczone i zostać rok dłużej w przedszkolu? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję. Czy w zerówce będzie przysługiwała mu pomoc nauczyciela? W zaleceniach zapisane jest stosowanie specjalnej organizacji nauki i metod pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM
LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI.
Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1) czy nauczyciele w czasie rekolekcji mają obowiązek odprowadzania dzieci do kościoła i z powrotem? 2) Kto odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w drodze do kościoła i podczas rekolekcji? 3) czy uczniowie sami mogą pójść do kościoła, jeśli dzień ten jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych i szkoła nie organizuje żadnych zajęć poza zapewnieniem opieki świetlicowej i kto w takiej sytuacji odpowiada za ich bezpieczeństwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe