Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Woźna oddziałowa przedszkola w przydziale czynności ma zapis, który zobowiązuje ją do wyprowadzania dzieci do toalety. Pracownica odmówiła wykonywania tych czynności, tłumacząc, że nie ma uprawnień do pozostawania samej z dziećmi przez ten czas, ponieważ nie ma przygotowania pedagogicznego. Toaleta dzieci znajduje się z tyłu korytarza przedszkolnego, tak więc nauczyciel nie widzi dzieci. Czy są, na zaistniałą sytuację, jakieś regulacje w prawie? Czy może przejąć te czynności woźna, która ma wykształcenie opiekunki dziecięcej ukończone w 2-letnim Medycznym Studium Zawodowym?
Żaden obowiązujący przepis nie stanowi, że do pomagania dzieciom w czynnościach w toalecie jest potrzebne posiadanie przygotowania pedagogicznego. W związku z tym woźna oddziałowa ma obowiązek pomagania dzieciom w drodze do i w toalecie, jeśli takie zadania są przypisane do stanowiska w danym przedszkolu (art. 100 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), chyba że dyrektor uzna - oceniając jej kwalifikacje i doświadczenie (których nie podano w pytaniu), że nie ma w tym zakresie wymaganych kompetencji i zwolni ją z tych obowiązków dla dobra dzieci. Posiada je osoba z kwalifikacjami opiekunki dziecięcej, jeśli natomiast w zakresie obowiązków woźnego w danym przedszkolu nie są przewidziane zadania związane z pomocą dzieciom, albo można zmienić stanowisko abo zakres obowiązków, co będzie wymagało zmiany warunków zatrudnienia - art. 29 § 4 KP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniam nauczyciela na podstawie Kodeksu Pracy. Zgodnie z artykułem 162 - "część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych". Nauczyciel jednak ze względów osobistych, chciałby jeszcze ten urlop rozbić i wykorzystać w dwóch częściach, po tygodniu, w różnych terminach. Czy jest taka możliwość?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym zatrudnieni są nauczyciele do zajęć specjalistycznych, np. nauczyciel logopeda w wymiarze 10 godzin miesięcznie, specjalista integracji sensorycznej. Czy od września 2018 r można go nadal zatrudnić na podstawie umowy zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może mieć obniżony wymiar etatu do 3/4 (zatrud. na podst. KN, nie otrzymałam do tej pory wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i płacy) i zostać jednocześnie zatrudniony na 1/4 etatu w nowo powstałym żłobku w budynku p-la (1 gr. - 20 dz., zatrudnienie - Kodeks Pracy, nie ogłoszono konkursu). Czy można wpisać w obowiązki dyr. p-la prowadzenie, kierowanie i nadzorowanie żłobka, zwiększyć dodatek funk. i motyw.). Za 4 lata nabywam prawa emerytalne, staż pracy 36 lat, 30 lat na stanowisku kierowniczym. Obniżenie wymiaru etatu jest dla mnie sytuacją niekorzystną od strony finansowej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W miesiącu lipcu 2014 roku odchodzi na emeryturę główna księgowa. Moje pytanie jest następujące, czy można dla obecnego pracownika księgowości zastosować awans wewnętrzny zgodnie z art 20 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.o pracownikach samorządowych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli dyrektor lub wicedyrektor realizują godziny planowe ponadwymiarowe to proszę o informację, czy jeżeli w danym dniu kiedy dyrektor lub wicedyrektor pracują z dziećmi jest np. szkolenie lub narada na której mają obowiązek być to czy w tym dniu liczy im się nadgodziny planowe czy też nie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe