Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych jest koniecznym warunkiem uzyskania dotacji. W przypadku Ośrodków Rewalidacyjno-Wychowawczych jest to zadanie powiatów. Czy jest możliwość, aby gmina była organem dotującym zamiast powiatu? Czy jest możliwe ewentualne porozumienie?
Powiat jest ustawowo zobowiązany do dotowania niepublicznych OREW (art. 90 ust. 3a UoSO). Na podstawie art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 814) powiat na uzasadniony wniosek zainteresowanej gminy przekazuje jej zadania z zakresu swojej właściwości na warunkach ustalonych w porozumieniu. W literaturze podkreśla się, że konkretne zadanie powinno być przekazane do wykonania gminie tylko, jeśli jednostka ta lepiej i skuteczniej poradzi sobie z wykonaniem zadania niż powiat (red. B. Dolnicki, Ustawa o samorządzie powiatowym. Komentarz, wyd. II, ABC 2007), a argumentacja w tym zakresie powinna znaleźć się we wniosku gminy o przekazanie zadań powiatu w zakresie finansowania OREW. W zależności od konkretnej sytuacji, zawarcie takiego porozumienia może być dopuszczalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń zmienił szkołę w klasie 4 technikum na tym samym kierunku Technik hodowli koni. W poprzedniej szkole zakończył realizację przedmiotów zawodowych. Przedmioty różnią się nieznacznie nazwami. Czy na świadectwie wpisujemy nazwy przedmiotów zawodowych z arkusza dostarczonego z poprzedniej szkoły, czy nazwy przedmiotów z naszego planu nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 uczennica została przyjęta do klasy VII szkoły podstawowej. Arkusze wypełniane są komputerowo. Zakładając arkusz na wzorze 63m (MEN-I/63m/2) z zał 7 do rozporządzenia z 2018r (Dz. U. z 2018r. poz. 939) pomijamy informacje, które zawsze są na pierwszej stronie arkusza ocen (np. nr w księdze uczniów, rok przyjęcia do szkoły, informacje o rodzicach). Czy i na jakim druku należy sporządzić „pierwszą stronę” arkusza ocen w obecnej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada gminy podjęła uchwałę o przekształceniu z dniem 1 września 2017 r. zespołu szkół w 8-letnią szkołę podstawowa z wygaszanymi oddziałami gimnazjum. Czy w związku z tym powinien powstać statut założycielski nowej szkoły nadany przez organ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy po reformie możliwe jest realizowanie na poziomie rozszerzonym drugiego języka obcego, który był realizowany w szkole podstawowej jako drugi język nowożytny? Inaczej, czy w liceum ogólnokształcącym uczniowie mogą rozszerzać 2 języki obce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać ocenianie bieżące w szkole dla dorosłych kształcącej w formie stacjonarnej w świetle nowego rozporządzenia o ocenianiu obowiązującego od 1.09.2010r.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe