Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z art. 28a i art. 28b rozporządzenia MEN z 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2021 r., poz. 1203) w arkuszach ocen uczniów, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o egzaminie zawodowym, należy wpisać informację o nieprzystąpieniu do egzaminu zawodowego, symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie – w przypadku gdy uczeń nie przystąpił do tego egzaminu lub jego części. W jakiej formie należy zamieścić wymaganą informację? Proszę o propozycję zapisu.
Wspomniana nowelizacja rzeczywiście wymaga zamieszczenia takiej informacji. Najwłaściwszą formą będzie sformułowanie: „nie przystąpił”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rada pedagogiczna podjęła uchwałę opiniującą arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2019/2020.
W chwili obecnej rada pedagogiczna chciałaby zmienić swoją opinię (z pozytywnej na negatywną). Jak prawidłowo postąpić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie dotyczące dopuszczania do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły programów nauczania i podręczników. Jesteśmy zespołem szkół (liceum, technikum i szkoła branżowa) i w roku szkolnym 2019/20 będziemy mieli klasy po gimnazjum i po szkole podstawowej. Czy nauczyciele powinni składać wnioski o dopuszczenie programu i podręcznika? Czy można wybrać różne podręczniki do przedmiotu czy powinien to być jeden dla wszystkich klas po gimnazjum i jeden dla klas po szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w czerwcu 2020 r. otrzymał opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej o odroczeniu obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2020/2021. Rodzice dostarczyli opinię do przedszkola z oddziałami integracyjnymi, ale nie dopełnili obowiązku dostarczenia jej do szkoły, która poszukiwała ucznia od września. W styczniu dyrektor przedszkola poinformował, że uczeń uczęszcza do placówki integracyjnej bez decyzji o odroczeniu. Zgodnie z prawem taką decyzję dyrektor szkoły wydaje do 31 sierpnia. Co zrobić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej są obecnie dwie klasy piąte (kl. Va i Vb). Nauczycielka poprosiła aby utworzyć dwa mieszane oddziały dla uczniów, którzy radzą sobie bardzo dobrze i dla tych, którzy mają trudności w opanowaniu podstawy j. angielskiego (uczniowie są zdiagnozowani). Czy mogę tak połączyć uczniów, proszę o podstawę prawną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację na temat okresu przechowywania kart hospitacji nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe