Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Wszystkie zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej są zajęciami dodatkowymi, a to oznacza, że realizuje się je poza obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, w trakcie których realizowana jest podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej. „Zabieranie” dziecka z zajęć obowiązkowych jest łamaniem jego prawa do nauki – za grożą poważne konsekwencje dla dyrektora szkoły (z komisją dyscyplinarną włącznie), który jest odpowiedzialny za prawidłową organizacje pomocy psychologiczno-pedagogicznej w jego placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego to dokumenty niezbędne, aby nauczycielowi wypłacić dodatek za trudne warunki. Jaki dokument powinien upoważniać do wypłaty dodatku za warunki uciążliwe? Czy orzeczenie o stopniu niepełnosprawności?
- Czy jest jakaś przeszkoda prawna, by w e-dzienniku wpisywać uczniom procentowy wynik z próbnej matury lub egzaminu gimnazjalnego?
Byłaby to tylko informacja dla rodziców bez wpływu na ocenę końcową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Jestem dyrektorem i zamierzam 1 września br. przejść na emeryturę. Czy mam możliwość wyboru sposobu jej naliczona według starych czy nowych zasad, jeżeli tak, to która forma jest dla mnie korzystniejsza? Proszę o podstawę prawną. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną trzeba się powołać we wniosku o dopuszczenie programu nauczania ogólnego do użytku w Branżowej szkole I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel-wychowawca bursy może być rzecznikiem swojego ucznia, tudzież pomagać (dawać wskazówki) mu w pisaniu odwołania się od decyzji dyrektora? Jak prawidłowo nanieś poprawki w protokole, zgłaszane przez człona rady pedagogicznej (dotyczące zapisu jego wypowiedzi)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe