Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę, mam przedszkolne bez oddziałów integracyjnych w tym roku mam 4 dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie, organ pozwolił mi na zatrudnienie oligofrenopedagoga i przyznał po 2 godz. dla każdego dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy te zajęcia mają być realizowane w podstawie czy poza podstawą programową i czy logopeda w ramach tych 2 godzin może również prowadzić zajęcia z dziećmi czy dodatkowo w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej?
Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi tak w przedszkolu, jak i w szkole. Zatem należy je realizować poza podstawą programową. Proszę pamiętać, że w przedszkolu zarówno czas na realizację zajęć rewalidacyjnych, jak i rodzaj tych zajęć winien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, odpowiednio do jego konkretnych potrzeb i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeśli któreś z dzieci ma wskazanie do wsparcia logopedycznego, to w ramach rewalidacji mogą to być zajęcia z logopedą. Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania jednorazowych zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lata 15 minut, a 5-6 lat - około 30 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy do przyznania nagrody dyrektora szkoły potrzebne jest opiniowanie przez związki zawodowe i radę pedagogiczną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w regulaminie szkoły podstawowej można wprowadzić zakaz farbowania przez uczniów włosów, robienia makijażu i tatuaży? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość zmiany Uchwały Rady Pedagogicznej podjętej podczas klasyfikowania i promowania warunkowego ucznia, jeśli zaistniały nowe okoliczności?
- Uczeń klasy II ZSZ nie uzyskał klasyfikacji za I semestr z języka polskiego. Czy uczeń powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny po pierwszym semestrze?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy pierwszej z informatyki na pierwszy semestr otrzymała ocenę niedostateczną. W drugim semestrze ma same piątki. Złożyła podanie o egzamin, na którym poprawi ocenę niedostateczną. Proszę o informację, jaka mogłaby być forma tego egzaminu (komisyjny czy klasyfikacyjny) i czy musi być zgoda rady pedagogicznej? Uczennica nie ma jeszcze wystawionej oceny rocznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe