Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak powinna wyglądać umowa z nauczycielem zatrudnionym w Zespole Szkół i w jaki sposób dokonać zmian w zawartych wcześniej umowach. W 1999r. zostało utworzone Gimnazjum Publiczne ; w zawartych wtedy pomiędzy Dyrektorem Gimnazjum a nauczycielami umowach o pracę jako miejsce wykonywania pracy wskazano Gimnazjum Publiczne. W 2005r. został utworzony Zespół Szkół Samorządowych, w skład którego weszło Gimnazjum Publiczne oraz nowo powstałe Liceum Ogólnokształcące. Umowy z nauczycielami z tego okresu były zawierane przez dyrektora ZSS, a jako miejsce wykonywania pracy wskazywano: 1) Gimnazjum Publiczne w ZSS lub 2) LO w ZSS lub 3) Gimnazjum Publiczne i LO w ZSS. W 2011r. do ZSS zostało włączone nowo utworzone Technikum, w związku z czym zmieniła się treść umów z niektórymi nauczycielami w zakresie miejsca wykonywania pracy. Obecnie gimnazjum jest wygaszane i chcemy uporządkować umowy, gdyż konieczne będzie zwolnienie niektórych nauczycieli. W jaki sposób powinniśmy to zrobić, uwzględniając fakt, że nauczyciele wykonują pracę: 4) Tylko w jednym typie szkoły, wchodzącej w skład ZSS 5) W dwóch typach szkół, wchodzący w skład ZSS 6) W trzech typach szkół, wchodzących w skład ZSS Czy wykazywać w umowie liczbę godzin, realizowanych w każdej ze szkół ( ta liczba zmienia się nawet w ciągu roku szkolnego?) Sporządzić aneks do umowy czy zawrzeć nową jeśli nauczyciel ma umowę zawartą np. z dyrektorem Gimnazjum Publicznego, a obecnie jest to Dyrektor ZSS?
Nauczyciele, którzy mieli zawartą umowę z dyrektorem Gimnazjum Publicznego powinni mieć już wcześniej zmienioną umowę o pracę, gdzie pracodawcą powinien być zespół szkół oraz wskazanie, że dany nauczyciel wykonuje pracę w gimnazjum - art. 10 ust. 1 oraz art. 14 ust. 2 Karty Nauczyciela. W chwili obecnej można zawrzeć porozumienie stron umowy, w którym zgodnie stwierdzają, że umowa ta od 2005 r. jest zawarta z zespołem szkół, a nauczyciel świadczy pracę w gimnazjum.
Wszelkie zmiany w umowach o pracę mogą nastąpić w drodze porozumienia zmieniającego (aneks do umowy) albo wypowiedzenia zmieniającego. Liczby godzin w poszczególnych typach szkół nie trzeba podawać w umowie, ponieważ mogą one się zmieniać i konieczne byłoby wprowadzanie zmian w każdym takim przypadku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy czynnemu nauczycielowi pobierającemu emeryturę (bez konieczności rozwiązywania stosunku pracy po wieku 55 lat, 30 latach pracy w tym przy tablicy), po rozwiązaniu przez pracodawcę stosunku pracy na mocy z art. 20 KN również należą się stosowne odprawy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka religii jest zatrudniona w naszym przedszkolu na 5/25 etatu. Cały etat ma w innej placówce i tam jest jej główne miejsce zatrudnienia. Nauczycielka miała już u nas podpisane 2 umowy na czas określony kolejno po 1 roku (Łączne 24 miesiące). Czy można podpisać teraz kolejną umowę na rok czy też zgodnie z nowymi przepisami kodeksu pracy musi to być umowa na czas nie określony? Łączny czas wszystkich umów przekroczy 33 miesiące i będzie to trzecia umowa.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica (Przedszkole publiczne) zatrudniona na czas określony w niepełnym wymiarze czasu pracy zaszła w ciążę więc umowa przedłużyła się do dnia porodu. Urodziła 12 listopada 2014 r.(dostarczyła akt urodzenia dziecka). Do 9 listopada była na zwolnieniu lekarskim. Nie złożyła wniosku o urlop macieżyński przed porodem. Dostarczyła tylko zaświadczenie ze szpitala o pobycie na oddziale od 10.11 2014 r. do 16.11.2014 r. Moje pytanie dotyczy tego w jaki sposób potraktować 2 dni nieobecności w pracy pomiędzy zakończeniem zwolnienia a porodem, czyli dni 10 i 11 listopada. Czy można udzielić na 10.11.14 r. urlopu wypoczynkowego? Czy zaświadczenie ze szpitala jest dostatecznym dowodem na zwolnienie pracownicy z pracy i wypłacenie wynagrodzenia chorobowego? Bardzo proszę o pilną odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chcę z końcem września zrezygnować z funkcji dyrektora ale także nauczyciela. Do kogo i w jakiej formie mam się zwrócić z pismem o rezygnacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wydał nam polecenie o łączenie godzin w-f, religii, techniki, plastyki i muzyki. W związku z powyższym nauczyciele nie będą mieli pełnych etatów. Proszę o wzór pisma, które mam im wręczyć do 31 maja 2016. Czy muszę powiadamiać związki zawodowe?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe