Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym się poradzić w sprawie ucznia klasy II szkoły podstawowej. Dziecko nie było klasyfikowane podczas klasyfikacji śródrocznej z powodu licznych nieobecności. Obecnie chłopiec uczęszcza na zajęcia, zaliczył część materiału z matematyki, nie robi sam zadań z treścią. Ma też bardzo duże problemy z edukacją polonistyczną - nadal myli litery, szczególnie dwuznaki, nie czyta dłuższych wyrazów, nie rozumie przeczytanego tekstu, nie pisze ze słuchu. Podobnie jest z j. niemieckim - zadania wykonuje wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie drugiej. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć decyzję o niepromowaniu ucznia do klasy trzeciej na wniosek wychowawcy klasy. Proszę o przedstawienie obecnego stanu prawnego w tej sprawie.
Uczeń klasy I–III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I–III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44o.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako placówka wychowania pozaszkolnego chcemy w czerwcu przeprowadzić rekrutację na zajęcia pozaszkolne. Czy mogę je przeprowadzić jedynie elektronicznie, w związku z epidemią? Jaką podstawę prawną mam wpisać? Czy w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 25 marca 2020 mogę podać listę osób przyjętych na stronie placówki? W jaki sposób mam weryfikować dokumenty przesłane drogą elektroniczną?
Czy wystarczy oświadczenie rodziców kandydata o prawdziwości przesłanych dokumentów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli arkusze ocen dla klasy VII uzupełniamy kartą ze starego arkusza stronę 6 zetujemy a 7 nadajemy numer 7a to w jaki sposób nanieść zmiany w nazwach przedmiotów i w jaki sposób uzupełnić przedmioty typu fizyka, chemia itp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019.
1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego.
4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r.
5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna powinna się znaleźć w szkolnym Planie Pracy Dydaktyczno-Opiekuńczo-Wychwawczym, Programie Wychowawczym i Szkolnym Programie Profilaktyki? Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy trzeciej LO ucznia, który ukończył klasę drugą liceum plastycznego (czteroletnia szkoła artystyczna)? Jeżeli tak, to proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe