Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać o osobę zatrudnioną na 0,75 wymiaru etatu na stanowisku sprzątaczki. Jest też zatrudniona na osobną umowę o pracę w bibliotece miejskiej. Pani wymaga ode mnie, aby jej czas pracy był skrócony każdego dnia o 45 min. Jak się to ma do jej wymiaru czasu pracy i drugiej umowy? Proszę o podstawę prawną. W jaki sposób do tego wymiaru czasu pracy naliczać urlop dodatkowy dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym?
W pytaniu nie podano, na jakiej podstawie pracownica domaga się skrócenia czasu pracy o 45 minut.
Wymiar czasu pracy pracownika niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zatrudnionego w wymiarze 0,75 etatu wynosi 35 * 0,75 = 26,25 (art. 15 ustawy z 27.08. 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Dodatkowe zatrudnienie u innego pracodawcy stanowi odrębny stosunek pracy z odrębnymi prawami i obowiązkami.
Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika zaliczonego do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności wynosi 10 dni. Wymiar ten stosune się do pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze. W przypadku pracowników niepełnozatrudnionych urlop ten, tak samo jak urlop podstawowy ulega przeliczeniu w stosunku do wymiaru etatu. Jeżeli skrócenie czasu pracy, o które wnioskuje pracownica stanowią ustawowe przerwy w pracy wliczane do czasu pracy, np. przerwa na karmienie, przerwa na gimnastykę lub wypoczynek, to takie skrócenie czasu pracy nie stanowi zmniejszenia wymiaru czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik niepedagogiczny z dniem 01 lipca odchodzi na emeryturę. Czy dyrektor może udzielić mu 26 dni urlopu wypoczynkowego, pomijając proporcjonalność do czasu zatrudnienia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam zatrudnionego w szkole niepublicznej wicedyrektora, a ja jestem dyrektorem. Czy ustanowiona kwota dla dyrektorów stanowi jedną kwotę w podziale na wice i dyrektora, czy dyrektor otrzymuje ustanowioną kwotę a z-ca już jakąś inną?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Po weryfikacji złożonego arkusza organizacyjnego placówki wyszło, iż jeden z nauczycieli nie ma kwalifikacji do zajmowanego stanowiska. Placówka jest prowadzona przez nowego dyrektora od 3 lat. Nauczyciel był zatrudniony za kadencji poprzedniego dyrektora i pracuje w placówce ponad 5 lat. Jak wytłumaczyć organowi nadzorującemu takie niedopatrzenie? Czy w związku z tym muszę rozwiązać umowę, która jest umową na czas nieokreślony (nauczyciel ma tylko 4 godziny). Czy mogę wystąpić z wnioskiem do Kuratora Oświaty na wyrażenie zgody na dalsze zatrudnienie i co w takim uzasadnieniu napisać?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy, aby zatrudnić nauczyciela na inne stanowisko, należy przenieść nauczyciela na podstawie art. 18 Karty Nauczyciela? W umowie o pracę nauczyciela jest zapis, że: „jest zatrudniony w danej szkole na stanowisku nauczyciela z zachowaniem wynagrodzenia”. Ani w akcie mianowania, ani w aneksie do umowy na podstawie mianowania nie ma wskazanego konkretnego stanowiska, np. nauczyciel j. polskiego, które wskazywałoby na wysokość pensum. Nauczyciel nie będzie pracował według pensum 18 godzin, a będzie realizował jedynie godziny świetlicy i biblioteki.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mający świadectwo ukończenia Kursu Kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki w wymiarze 260 godzin z 2012 r. może pracować w szkole specjalnej z uczniami z niepełnosprawnością umiarkowaną i znaczną?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe