Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dodatek motywacyjny dla nauczycieli musi być wypłacany obligatoryjnie każdemu nauczycielowi miesięcznie? Bardzo proszę o uzasadnienie odpowiedzi.
Częstotliwość wypłaty dodatku motywacyjnego wynika z przepisów Karty Nauczyciela - art. 39 ust. 3, zgodnie z którym wynagrodzenie wypłacane jest nauczycielowi miesięcznie z góry w pierwszym dniu miesiąca. Na wynagrodzenie nauczyciela składają się m.in. dodatki: za wysługę lat, motywacyjny, funkcyjny oraz za warunki pracy (art. 30 ust. 1 pkt. 2 KN).
Wysokość stawki dodatku motywacyjnego oraz szczegółowe warunki jego przyznawania, w przypadku szkół prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, ustala organ prowadzący w drodze regulaminu (art. 30 ust. 6 pkt. 1 KN).
Nie oznacza to jednak, że każdy nauczyciel musi taki dodatek otrzymać. Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), § 6, do ogólnych warunków przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego należą:
1) osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym;
2) osiągnięcia wychowawczo-opiekuńcze;
3) wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania;
4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela;
5) szczególnie efektywne wypełnianie zadań i obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem;
6) realizowanie w szkole zadań edukacyjnych, wynikających z przyjętych przez organ prowadzący priorytetów w realizowanej lokalnej polityce oświatowej.
Natomiast szczegółowe warunki przyznawania dodatku motywacyjnego, ustala organ prowadzący w drodze regulaminu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin może przyznać dyrektor szkoły na zajęcia dydaktyczne uczniom(sportowcom) realizującym indywidualny tok nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy pracownika zatrudnionego na stanowisku sekretarza szkoły. Czy taka osoba może zostać wicedyrektorem szkoły? Jak ma wyglądać taka umowa? Czy wystarczy zawrzeć aneks do obecnej umowy o pracę zmieniając tylko nazwę stanowiska i kwotę wynagrodzenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2022 r. nauczyciel matematyki podejmie pracę w innej szkole na podstawie przeniesienia z art. 18 Karty Nauczyciela (na własną prośbę). W dniu 22 sierpnia 2022 r. kończą mu się badania lekarskie. Kto w związku z tym ma wystawić skierowanie na badania okresowe – moja szkoła, czy szkoła do której przechodzi? Nauczyciel przebywa na urlopie, nie świadczy u mnie pracy do dnia 31 sierpnia, więc nie wymaga ważnych badań lekarskich, czy nie powinna na badania wysłać go szkoła przyjmująca, skoro od 1 września podejmie u nich obowiązki nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sprzątaczka jest zatrudniona w szkole na czas określony od 1.10.2017 r. do 31.08.2018 r. Pracownica chce rozwiązać umowę za wypowiedzeniem z dniem 31.03.2018 r. Jaki okres wypowiedzenia będzie ją obowiązywać 2 tygodnie, czy 1 miesiąc?
A gdyby wypowiedziała umowę z dniem 24.03.2018 r. To jaki okres wypowiedzenia by ją obejmował?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel Ukończył wydział Studiów Edukacyjnych na kierunku w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.Za zgoda kuratora była zatrudniona do 2004 roku na czas zastepstwa za nauczyciela,od 01.09.2004 miała umowe na czas okreslony do uzupełnienia kwalifikacjigdyz tyt magistra otrzymała 04.07 2005 roku.Od dnia 01.09.2005 do 31.08.2006 była zatrudniona na stanowisku nauczyciela w klasach dla dzieci z umierkowanym i znacznym uposledzeniem - w tym czasie rozp o kwalifikacjach zezwalało na zatrudnienie wtych klasach jako nauczycieli pracowników po ukończonych studiach pedagogicznych bez przedmiotu.W roku 2006 otrzymała stopień nauczyciela kontraktowego od 01.09.2006 pracuje jako nauczyciel z dziecmi z głębszą niepełnosprawnością.Czy w myśl nowego rozporządzenia nauczyciel który nie ma kwalifikacji do nauczania danego przedmiotu może byc nadal zatrudniony w szkole i prowadzić lekcje ?.Jezeli nie to w jaki sposób zmienić umowe? .Czy może wstapić na tym stanowisku na scieżkę awansu?Wg mnie ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć w świetlicy i w internacie.Obawiam się że od poczatku została zle zatrudniona .Nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji bez wchodzenia na ścieżkę sądową.Reasumując Czy w chwili obecnej nauczyciel ten może spokojnie zajmować stanowisko nauczyciela dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umiarkowanym lub znacznym posiadajac magisterium w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacyjnej i kurs oligofrenopedagogiki.Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sytuacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe