Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dopuszczalne jest, aby oddział klasy I do której uczęszcza uczeń z autyzmem i posiada nauczyciela wspomagającego realizował zajęcia na drugą zmianę?
Żaden przepis, a w szczególności regulacje ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) nie określają, w jakich godzinach na zajęcia uczęszcza uczeń z autyzmem. Dlatego uczeń z autyzmem przyjęty do danego oddziału odbywa zajęcia zgodnie z planem zajęć tego oddziału także, gdy zajęcia są prowadzone „na drugą zmianę”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Klasy gimnazjalne są włączone do szkoły podstawowej. Jaka pieczątka okrągła ma być na świadectwach absolwentów i drugoklasistów gimnazjum i jaka nazwa szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy już na rok szkolny 2016/17 w sierpniu Kurator zgodnie z art. 31.ust. 1 pkt 10 b opiniuje arkusz organizacji czy dopiero od września 2016 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci, które posiadają orzeczenie o kształceniu specjalnym. Od tego roku mamy obowiązek oddzielnie rozliczać koszty poniesione na realizację takich orzeczeń.
Jeżeli koszty związane z kształceniem specjalnym są wyższe niż otrzymana dotacja- czy możemy je pokryć z dotacji ogólnej? Jak udokumentować pracę nauczyciela z dzieckiem z orzeczonym kształceniem specjalnym (3/4 etatu) oraz w pracy w grupie (1/4 etatu)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy nauczyciela, który chciał by uczyć w naszej szkole - Technikum chemii. Osoba ta ukończyła na wydziale matematyki, Fizyki i Techniki licencjat -1999 r. kierunek ochrona środowiska i magistra - 2001 kierunek ochrona środowiska oraz posiada przygotowanie pedagogiczne i stopień nauczyciela mianowanego. Jesteśmy w posiadaniu zaświadczenia z Uniwersytetu określający sylwetkę absolwenta oraz minimalne wymagania programowe dla przedmiotów podstawowych i kierunkowych, w którym jest opisany jako przedmiot podstawowy chemia i zawarte treści pokrywają się z podstawą programową nauki chemii w technikum. Czy taki nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania chemii w zakresie podstawowym w Technikum
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe