Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Ocena pracy dyrektora szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie jest uregulowana w art. 6a KN i w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego, Dz.U. z 2016 r., poz. 2035. Oceny pracy dyrektora dokonuje kurator oświaty w porozumieniu ze stowarzyszeniem (organy ustalają zasady współpracy, ponieważ nie jest określona w przepisach – np. kurator przygotowuje projekt oceny do zaakceptowania przez stowarzyszenie). Ocena jest dokonywana z inicjatywy dyrektora, kuratora oświaty, stowarzyszenia, rady szkoły lub rady rodziców oraz po zasięgnięciu opinii rady szkoły i organizacji związkowych. W związku z tym uprawniony organ lub dyrektor składają wniosek do kuratora oświaty o dokonanie oceny pracy, która powinna zostać ustalona w ciągu 3 miesięcy. Dyrektor powinien zostać zapoznany z pisemnym projektem oceny (która ma charakter opisowy i zawiera stwierdzenie uogólniające: ocena wyróżniająca, dobra lub negatywna), do którego może zgłosić uwagi i zastrzeżenia. Następnie dyrektor otrzymuje od kuratora oświaty oryginał karty oceny pracy, zaś odpis jest wpinany do akt osobowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w następującej sprawie:
W dniu 27.11.2013 r. poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała opinię o uczniu uczęszczającym do kl.I naszego gimnazjum. W niniejszej opinii została stwierdzona dysleksja głęboka. Jednym ze wskazań jest zwolnienie ucznia z nauki z jednego języka obcego.
W związku z tym mam następujące pytanie:
Jak mam przeprowadzić zwolnienie ucznia z jednego języka w środku roku szkolnego, aby to było zgodne z prawem oświatowym? Jak formalnie należy to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można poprosić rodzica o odkupienie uczniowskiego podręcznika, otrzymanego we wrześniu w ramach dotacji (podręcznik uległ zniszczeniu). Zgodnie z zapisami rodzic winien wpłacić na konto pieniądze, dla szkoły korzystniejszym rozwiązaniem jest książka za książkę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedz, jakie obowiązują arkusze ocen oraz świadectwa dla klasy I szkoły podstawowej i gimnazjum w bieżącym roku szkolnym po zmianie z 27 maja br.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej ogólnodostępnej mamy ucznia (obecnie w klasie V), który posiada orzeczenie o indywidualnym nauczaniu oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Powiatową Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną ze względu na niepełnosprawność sprzężoną: niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie dziecięce czterokończynowe). Chłopiec potrzebuje nieustannie pomocy innej osoby, nie potrafi samodzielnie się przemieszczać, nie zgłasza potrzeb fizjologicznych, nie pisze samodzielnie, ma niewyraźną mowę. Jak wynika z orzeczenia, wiele zdiagnozowanych funkcji osiągnęło poziom niepełnosprawności stopnia umiarkowanego.
Przez wiele lat przyjeżdżała do dziecka nauczycielka ze szkoły specjalnej. Obecnie przydzieliłam nauczanie indywidualne jednej nauczycielce naszej szkoły, która ukończyła oligofrenopedagogikę (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U.2008.175.1086) - paragraf 3 (szczególne punkt 2).
Przydzielając jedną osobę przychyliłam się do prośby rodziców chłopca, którzy pisali, że „syn bardzo trudno przyzwyczaja się do nowych osób, źle znosi obecność nieznanych sobie osób, w związku z czym ogromnie się stresuje. Znacznie lepiej byłoby dla chłopca, żeby przyzwyczaił się do metod pracy i osobowości jednego nauczyciela. Jedna osoba jest również w stanie zmieniać i dostosowywać treści z różnych przedmiotów do samopoczucia syna i jego chęci pracy w danym dniu”.
Pracująca z uczniem nauczycielka opracowała indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, dostosowując treści programowe do możliwości intelektualnych dziecka. Uczy wszystkich podstawowych przedmiotów przewidzianych ramowym planem nauczania. Ma możliwość modyfikowania, dostosowywania treści poszczególnych przedmiotów do samopoczucia dziecka i jego chęci pracy danego dnia.
Pytania:
- Czy wobec powyższej sytuacji dyrektor może przydzielić uczniowi klasy V nauczanie indywidualne jednemu nauczycielowi czy też muszą to być nauczyciele przedmiotowcy?
- Czy ze względu na bardzo ograniczone możliwości intelektualne chłopca na świadectwie końcoworocznym/arkuszu ocen powinny zostać wystawione oceny z poszczególnych przedmiotów czy tez może to być ocena opisowa - wspierająca?
- Jeżeli uczeń pozostaje w tej samej klasie, to czy w arkuszu wpisuje się adnotację „niepromowany do następnej klasy” czy też można zapisać „wydłużono etap edukacyjny”?
- Czy w pracy z uczniem należy korzystać z podręczników wybranych w szkole dla danej klasy czy tez mogą to być podręczniki dostosowane do możliwości dziecka? (takie podręczniki opracowuje wydawnictwo WSiP)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Ja dalej pytam się czy na pewno ta odpowiedz jest prawidłowa? Na pytanie proszę o podstawę prawną dotyczącą klasyfikacji w roku 2016/17 oto odpowiedź państwa: cyt:Uchwały w sprawie klasyfikacji śródrocznej i rocznej w roku szkolnym 2016/2017 zostały podjęte na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. Czy na pewno Dziennik Urzedowy z roku 2018????Bo mam wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe