Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor gimnazjum ma obowiązek zapewnienia opieki młodzieży podczas przerwy świątecznej? Na jakiej podstawie?
W czasie przerwy świątecznej uczniowie nie uczęszczają na zajęcia dydaktyczne, natomiast nauczyciele nie korzystają z urlopów, dlatego jeśli rodzice zgłoszą taką potrzebę, dla uczniów szkoła powinna zorganizować zajęcia opiekuńczo – wychowawcze (§ 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.; art. 64 ust. 1 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Arkusz monitorowania organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydany przez MEN wymaga wskazania liczby uczniów objętych "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia". Czym konkretnie jest ta ścieżka i co ją określa? Uczą się u nas w szkole uczniowie posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym- mają zajęcia z grupą a także wybrane lekcje odbywają się indywidualnie z nauczycielem. Czy te osoby zalicza się do uczniów objętych właśnie "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia"?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej na Opolszczyźnie. Od wielu lat nauczaliśmy jak gimnazjum dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego jako obowiązkowych, dodatkowo rodzice deklarowali naukę języka niemieckiego jako ojczystego. W bieżącym roku szkolnym zgodnie z reformą i uchwałą Organu zostaliśmy przekształceni w PSP, do której uczęszczają dzieci gimnazjalne i klasa VII. Wszyscy uczą się języków jak dawniej. 8 kwietnia przekazałem arkusz organizacji do opiniowania związkom zawodowym, 10 kwietnia Kurator Opolski wystosował komunikat w którym pisze że, cytuję: uczniowie korzystający z nauki języka niemieckiego jak języka mniejszości narodowej, czyli ojczystego, nie mogą równocześnie uczyć się tego języka jako obcego. To pytanie jak to się ma do decyzji uczniów, rodziców uczniów, którzy zdecydowali, że tak chcą się uczyć j. niemieckiego jako obowiązkowego drugiego i niemieckiego jako ojczystego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Proszę o informację w sprawie wychowania do życia w rodzinie - wpisujemy na świadectwie czy też nie, bo okazuje się że nie należy wpisywać tych zajęć na świadectwo szkolne ani do arkuszy. Ale moim skromnym zdaniem należałoby te zajęcia wpisać, są one bowiem w ramowym planie nauczania szkoły,jest do nich podstawa programowa, brak wpisu na świadectwie będzie skutkowało tym iż za rok, dwa trzy nikt z uczniów na zajęcia nie będzie uczęszczał!!! a są to zajęcia bardzo potrzebne. Rozporządzenie z dnia 19.07.2002r które te zajęcia zakazało wpisywać moim zdaniem tyczy się wdżr jako modułu WOS-u. Wiadomo, że te zajęcia nie mają wpływu na promocję, ani na ukończenie szkoły, ale sam wpis świadczyłby o randze tych zajęć.
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin wynikających z art. 42 KN pedagog szkolny może organizować cotygodniowe spotkania/konsultacje dla rodziców oraz spotkania z instytucjami współpracującymi stale ze szkołą?
- Zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty centrum kształcenia praktycznego nie realizuje przepisu art. 42 ust.2 pkt2 lit.a i b, bo jest placówką kształcenia praktycznego, czy można ten przepis na zasadzie analogii interpretować w stosunku do centrum kształcenia ustawicznego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe