Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor gimnazjum publicznego może przyjąć do I klasy ucznia, który ukończył szkołę podstawową specjalną?(uczeń należy do obwodu szkoły)
Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież niepełnosprawne, niedostosowane społecznie i zagrożone niedostosowaniem społecznym, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki odpowiednio w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, przedszkolach i szkołach lub oddziałach integracyjnych, przedszkolach i szkołach lub oddziałach specjalnych. Przepisy prawa zezwalają na kształcenie tych dzieci w szkołach ogólnodostępnych.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 71b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam uczniów 4-latków i 5-latków w oddziale przedszkolnym który jest przy szkole podstawowej. Czy dla tych uczniów organ prowadzący ma zapewnić dowóz, jeśli w ich przypadku placówka jest w odległości ponad 3 km od miejsca zamieszkania? Jaka jest podstawa prawna w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem osobą pełniącą obowiązki dyrektora szkoły - 16 maja stawałam do konkursu na dyrektora. W pracach komisji konkursowej z organu prowadzącego uczestniczyli: wicestarosta, etatowy członek zarządu i przewodniczący komisji edukacji. Moje pytanie brzmi; 1. Czy w pracach komisji może uczestniczyć wicestarosta jako osoba pełniąca funkcję w organie prowadzącym?; 2. Drugi członek komisji - przewodniczący komisji edukacji (funkcja w organie), jest jednocześnie kolegą mojej kontrkandydatki w konkursie (razem pracują w jednej szkole). Czy taka sytuacja jest zgodna z przepisami? Nadmieniam, że ta pani wygrała konkurs.; 3. Zarząd powiatu podjął uchwałę o rozstrzygnięciu konkursu już następnego dnia, nie czekając na ewentualne odwołania. Czy uchwała została zgodnie z procedurami/przepisami?; 4. 19 maja złożyłam pismo do starosty zgłaszając zastrzeżenia dotyczące zasadności i poprawności powołania członków komisji konkursowej. Do chwili obecnej,tj. do 14.06., nie otrzymałam odpowiedzi w tejże sprawie. Jaki termin ma organ na odpowiedź?; 5. W swoim piśmie nadmieniłam również, że koncepcja rozwoju szkoły przedstawiona przez kontrkandydatkę oparta była na nieprawdziwych informacjach o szkole, często obrażających pracę nauczycieli i rodziców. Poza tym zdecydowana większość tejże koncepcji była kopia z innej szkoły.
Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź, gdyż nie wiem. co dalej robić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę na przyszły rok zaplanować 6godz. pedagoga specjalnego w szkole podstawowej liczącej 181 uczniów jest 4 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i 1 opinia o wczesnym wspomaganiu oraz ok. 16 opinii.Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu zatrudniona jest nauczycielka od 15 lat na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego. Jest to nauczyciel dyplomowany posiadający umowę na czas nieokreślony. Nauczyciel ten doskonali swoje umiejętności i w chwili obecnej oprócz kwalifikacji z wychowania przedszkolnego posiada kwalifikacje z terapii pedagogicznej, kończy (VII-VIII) studia podyplomowe z logopedii oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej. Przez cały okres pracy nauczycielka ta zatrudniona była na pełen etat, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. W tym roku szkolnym 2022/2023 ma etat 22/25 (grupa dzieci 6-letnich) oraz 2 godziny terapii pedagogicznej. Ostatnio nauczycielka ta zadała mi pytanie, czy mogłaby od nowego roku szkolnego „zejść” całkowicie z pracy w grupie przedszkolnej i zostać w przedszkolu tylko pracownikiem „specjalistą” prowadzącym zajęcia z terapii pedagogicznej, logopedii i jako pedagog specjalny? Teraz ma etat 22/25 + 2 godziny z terapii pedagogicznej. Od września 2023r. miałaby: 6 godzin jako pedagog specjalny, 10 godzin, jako logopeda i 4 godziny terapii pedagogicznej, czyli ogółem etat 20/22. Z powyższego wynika, że od września zaszłaby potrzeba zmiany wymiaru etatu z 22/25 na 20/22. Czy jest możliwa taka zmiana, żeby nauczyciel zszedł całkowicie z grupy i został w przedszkolu nauczycielem specjalistą? Ta zmiana oczywiście nie wynika z mojej strony, to nauczyciel chce zmiany. Jeśli tak, to jak powinna wyglądać umowa od września z tą nauczycielką? I jak nazwać w umowie jej stanowisko pracy? I czy mogę jej dać umowę od września na czas nieokreślony? Czy nauczycielka będzie nadal podlegała pod Kartę Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Uczeń klasy II gimnazjum na koniec roku szkolnego otrzymał ocenę niedostateczną. W sierpniu zdawał egzamin poprawkowy. Jaką ocenę należy wpisać w arkuszu ocen przy nazwie przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe