Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zmienić profil klasy po pierwszym roku nauki w liceum ogólnokształcącym (np.na prośbę rodziców?)
Nie, takich zmian nie powinno się wprowadzać po roku nauki uczniów, dla których profil był już wybrany zgodnie z § 7 zał. nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
Dyrektor liceum w porozumieniu z radą szkoły, (jeśli nie funkcjonuje - jej zadania wykonuje rada pedagogiczna), z radą rodziców i samorządem uczniowskim, ustala na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału od 2 - 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym - tzw. profilem klasy.
Zatem przepisy nie przewidują możliwości wprowadzania zmiany po roku nauki liceum ogólnokształcącego przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym wybranych z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.)
§ 7. Dyrektor liceum, w porozumieniu z rada liceum albo w porozumieniu z radą pedagogiczna, radą rodziców i samorządem uczniowskim, z uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum, wyznacza na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału lub zespołu od 2 do 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy magister fizjoterapii z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie przygotowania pedagogicznego może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji w przedszkolu z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej dla pracowników oświaty, tj. nauczycieli, oraz pracowników administracji i obsługi ma określony przepisami termin ważności, czy też jest bezterminowe, czyli wystarczy poddać ww. szkoleniu pracownika tylko jeden raz?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kontynuując poprzednie zapytanie, jeśli chodzi o zajęcia rewalidacyjne co w ten sposób prowadzimy? Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim i zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 16 stycznia br. rodzice uczennicy przepisali dziecko do innej placówki nie informując nas o tym wcześniej. Zebranie klasyfikacyjne w naszej szkole odbyło się 19 stycznia tego roku i w tym właśnie dniu matka poinformowała o dacie przeniesienia dziecka. Wystawianie ocen w naszej szkole było zaplanowane na dzień 16.01. Proszę o udzielenie pilnej odpowiedzi, czy uczennica owa podlega klasyfikacji w naszej szkole? (oceny semestralne są wpisane w dziennikach zajęć).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w bieżącym roku szkolnym w szkole podstawowej można ustalić 6 dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe