Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kontynuując poprzednie zapytanie, jeśli chodzi o zajęcia rewalidacyjne co w ten sposób prowadzimy? Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim i zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze?
Kwestię realizacji zajęć oraz prowadzonej dokumentacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim reguluje rozporządzenia MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U z 7 maja 2013 poz.529), którego zapisy jednoznacznie wskazują, iż:
- nie ma odrębnej podstawy programowej dla w/w uczniów, są tylko wskazania, mówiące jakie sfery rozwoju dziecka obejmują prowadzone zajęcia - § 8.
- podstawą tych zajęć jest indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy - § 11.
- Dokumentacja zajęć obejmuje - § 12. 1.:
1) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2) dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno- -wychowawczych
3) zeszyt obserwacji.
Uczniowie realizujący te zajęcia nie podlegają rozporządzeniu o ocenianiu i klasyfikacji, więc nie zakłada się dla nich arkusza ocen. Wobec nich stosuje się wyłącznie ocenę opisową formułowaną na podstawie zapisów w zeszycie obserwacji - § 11. 3
Zatem:
- W momencie otrzymania od rodziców nowego orzeczenia, w dotychczasowym arkuszu ocen należy umieścić adnotację o zmianie formy kształcenia na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, podając numer oraz datę wystawienia nowego orzeczenia.
- Tym samym przestanie obowiązywać wydłużony etap edukacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację a jaki sposób mamy traktować rozporządzenie z dnia 20.08.2010 w sprawie oceniania ...w związku z wymaganiem 50% obecności na zajęciach. Kiedy rada pedagogiczna powinna go skreślić z listy uczniów -czy przy dopuszczeniu do egzaminów czy w trakcie roku szkolnego? Jeżeli w trakcie roku szkolnego to jak wówczas mamy stosować przepis mówiący o powtarzaniu semestru w ciągu 7 dni od zakończenia zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, że w bursie należy stosować (wydawać) decyzje o skreśleniu z listy wychowanków w stosunku do tych którzy złamali regulamin z możliwością odwoływania się do kuratorium, czy może wystarczy rozwiązać z nimi umowę, którą podpisują rodzice lub pełnoletni wychowankowie na początku roku szkolnego. Wychowanek bursy nie ma obowiązku mieszkać w niej, w przeciwieństwie do obowiązku szkolnego i tu decyzje skreślania ucznia z listy moim zdaniem są uzasadnione.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Uczennica na koniec roku szkolnego z trzech przedmiotów nie została klasyfikowana i z trzech wystawiono jej oceny niedostateczne, a więc nie otrzymała promocji do następnej klasy. Czy w klasyfikacji rocznej powinno być zapisane, że uczennica nie otrzymała promocji, czy że uczennica jest nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia w przedszkolu i dodatkowo zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudniony jest nauczyciel na 2/18 etatu. Jest członkiem związku zawodowego NSZZ Solidarność. Czy dyrektor musi zwrócić się o opinię tego związku w sprawie arkusza na nowy rok szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe