Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zwiększyć wymiar urlopu wypoczynkowego nauczycielom zatrudnionym na podstawie kodeksu pracy? Jeśli tak, to czy jest jakaś górna granica?
Osoby zatrudnione na podstawie kodeksu pracy podlegają jego przepisom również w zakresie urlopów wypoczynkowych.
Na podstawie art. 154 § 1 KP, wymiar urlopu wynosi:
§ 2 określa sposób ustalania wymiaru urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy (proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia).
Zgodnie z § 3 powyższego artukułu, wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie § 1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienie w kwestii zapisu: przeniesienie dotychczasowego pracownika w związku z reorganizacją szkoły wymaga dokonania zmiany warunków pracy na podstawie art. 230 ust. 2 PWuPO w zw. Z art. 23 i art. 12 ustawy o pracownikach samorządowych. Zapis art. 23 dotyczy przeniesienia, w związku z reorganizacją jednostki, pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym na inne stanowisko odpowiadające jego kwalifikacją. Czy zatem zapis ten dotyczy również pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika gospodarczego (stanowisko pomocnicze)? Ponadto proszę o rozwinięcie skrótu PWuPO.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać o emeryturę? Czy N-l gimnazjum 34 lata pracy, 62 lata życia może przejść na emeryturę z powodu braku godzin?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie wykształcenie powinien posiadać nauczyciel pracujący w klasach przysposabiających do pracy (utworzonych zgodnie z rozporządzeniem MEN Z 21.05. 2001 Ze zm.)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy kwalifikacji. Nauczyciel historii uczył także wos-u w gimnazjum. Teraz, po włączeniu gimnazjum do szkoły podstawowej, kuratorium zakwestionowało te kwalifikacje. Czy miało rację? Na jakiej podstawie? Uważam, że była to błędna decyzja. Proszę o wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej.
- Czy art 222 Ustawy Prawo Oświatowe dotyczący dodatkowego zatrudnienia tylko za zgodą dyrektora szkoły dotyczy nauczyciela który dodatkowo zatrudnia się w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Nadmieniam, że chodzi o nauczyciela który ma pełny etat w szkole. Czy nauczyciel w szkole która ma ośrodek szkolenia kierowców, a nauka jazdy wynika z podstawy programowej kształcenia w zawodzie może realizować naukę jazdy z uczniami na podstawie umowy zlecenia?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe