Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienie w kwestii zapisu: przeniesienie dotychczasowego pracownika w związku z reorganizacją szkoły wymaga dokonania zmiany warunków pracy na podstawie art. 230 ust. 2 PWuPO w zw. Z art. 23 i art. 12 ustawy o pracownikach samorządowych. Zapis art. 23 dotyczy przeniesienia, w związku z reorganizacją jednostki, pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym na inne stanowisko odpowiadające jego kwalifikacją. Czy zatem zapis ten dotyczy również pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika gospodarczego (stanowisko pomocnicze)? Ponadto proszę o rozwinięcie skrótu PWuPO.
Przepis art. 230 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stanowi, że do pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w gimnazjach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, stosuje się odpowiednio przepis art. 23 UoPS, co daje możliwość przenoszenia nie tylko pracowników gimnazjów na stanowiskach urzędniczych, ale również na stanowiskach pomocniczych i obsługi. Ustawa nie wyłącza natomiast stosowania do nich art. 12 UoPS (bez konkursu przenosi się tylko pracowników na stanowiskach urzędniczych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel emerytowany placówki A ma prawo korzystać z ZFŚS tejże placówki jeśli będąc emerytem jest jeszcze dyrektorem placówki B, która jest szkołą stowarzyszeniową i nie tworzą tam ZFŚS? Jaka jest podstawa prawna? Czy tylko orzecznictwo sądowe?
- Czy osoby pracujace już w placówce trzeba też sprawdzić w rejestrze przestępców na tle seksualnym? Czy dotyczy to tylko osób, które zostaną dopiero zatrudnione? Czy placówka ma już założyć konto użytkownika instytucjonalnego czy dopiero wtedy gdy zechce zatrudnić nową osobę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu wątpliwości przy ustalaniu kwalifikacji nauczyciela. Ukończone studia wyższe magisterskie, kierunek pedagogika w zakresie pedagogiki religijnej i katechetyki oraz pedagogiki społeczno-opiekuńczej, tytuł magistra pedagogiki. Czy zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami można zatrudnić na stanowisku pedagoga w szkole podstawowej?
- W szkole funkcjonuje oddział łączony kl.I-II-III (razem 10 uczniów). Przydzieliłam jednego wychowawcę (300 zł dodatku). Czy mogę- zgodnie z prośbą nauczycieli prowadzących zajęcia w tych klasach- przydzielić dwóch wychowawców np. do kl. I i II oraz do kl.III i zapłacić im po 150,00 zł.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma zawartą umowę w Zespole Szkół 2006 r. na czas nieokreślony w Gimnazjum. Otrzymał w obecnym roku szkolnym godziny w Szkole Podstawowej ponieważ w dobie reformy nie ma już w Zespole Gimnazjum tylko jest Szkoła Podstawowa i Przysposabiająca do pracy. W poprzednich latach również miał godziny w szkole Przysposabiającej do pracy. Obecnie upiera się ze ma źle przydzielone godziny bo powinien mieć tylko lekcje w klasach gimnazjalnych które są włączone w Szkolę Podstawową. Uchwałą Rady Powiatu z października 2017 r. wszyscy nauczyciele byli poinformowani że pracują w Zespole Szkół w których składa się obecnie ze Szkoły Podstawowej i Przysposabiającej do Pracy. Również dostali taką wiadomość pisemnie. Czy jest to niezgodne z prawem że ww nauczyciel otrzymał godziny w Szkole Podstawowej.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe