Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może samodzielnie zmienić stanowisko pracy: z sekretarki na referenta? Oczywiście w regulaminie pracy jest ujęte takie stanowisko, mamy też zabezpieczone środki finansowe w związku z ewentualną zmianą stanowisk. Czy dyrektor wprowadza taką zmianę zarządzeniem czy wprowadza aneks do umowy o pracę?
Zgodnie z zapisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) stanowisko sekretarki jest stanowiskiem zakwalifikowanym do stanowisk pomocniczych i obsługi. Z kolei stanowisko referenta jest stanowiskiem urzędniczym.
Stosownie do art. 11 i 12 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1282) nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny. Oznacza to, że dyrektor szkoły ma obowiązek przeprowadzić konkurs na stanowisko urzędnicze.
Wolnym stanowiskiem urzędniczym jest stanowisko, na które zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia nie został przeniesiony pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.
Podsumowując, stwierdzić należy, że dyrektor może swobodnie przenosić pracowników samorządowych (urzędników) pomiędzy stanowiskami urzędniczymi. Nie może natomiast awansować pracownika obsługowego, jakim jest sekretarka, na stanowisko urzędnicze. Jedyną możliwością jest tutaj ogłoszenie konkursu na wolne stanowisko urzędnicze, w którym sekretarka może wystartować. Jeżeli taki konkurs wygra, należy z nią zawrzeć nowa umowę o pracę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie wychowawczym bezpłatnym należy wypłacać dodatek stażowy, wiejski i mieszkaniowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia od września 2010r. do 28 lutego 2011r. Co z urlopem wypoczynkowym w sytuacji, kiedy pracownik ten nie zamierza wrócić do pracy po urlopie dla poratowania zdrowia (poprosił o rozwiązanie stosunku pracy)? Dodam, że szkoła jest placówką feryjną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzi można przydzielić nauczycielowi wspierającemu w przyszłym roku szkolnym, dot. kl.VIII, w której jeden uczeń jest z Zespołem Aspergera, a drugi ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni urlopu powinna uzyskać sprzątaczka zatrudniona na miesiące, jeżeli w 1 miesiącu pracowała na pełny etat a w 2 miesiącu na 1/2 etatu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka dyplomowana jest zatrudniona na czas nieokreślony, na podstawie mianowania w pełnym wymiarze godzin w bibliotece szkolnej. Zgodnie z założeniami do opracowania arkusza organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2015/2016 nauczycielka nie może być zatrudniona od września w pełnym wymiarze (przysługuje on w szkołach liczących co najmniej 550 uczniów). Dyrektor szkoły zaproponował jej 15 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu ) jako nauczycielowi bibliotekarzowi oraz 13 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu) jako wychowawcy świetlicy, co ogółem stanowi 1 etat. Nauczycielka odmówiła przyjęcia nowych warunków zatrudnienia. Co w tej sytuacji powinien zrobić dyrektor? Czy powinna zostać zwolniona na podstawie art. 20 KN ? Czy przysługuje jej z tego tytułu odprawa pieniężna? Nadmieniam jednocześnie, że nauczycielka nabyła już uprawnienia emerytalne na tzw. ,, starych zasadach”.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe