Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może połączyć indywidualne zajęcia rewalidacyjne z uczniem w szkole podstawowej? Jaka jest podstawa prawna i do ilu osób można połączyć?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) indywidualny program terapeutyczno – edukacyjny, opracowany dla danego niepełnosprawnego ucznia, uwzględnia zajęcia rewalidacyjne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia. Właśnie te indywidualne potrzeby i możliwości ucznia skutkują tym, że zajęcia są prowadzone dla pojedynczych uczniów. Natomiast wyjątkowo można uznać za dopuszczalne prowadzenie zajęć rewalidacyjnych dla większej liczby uczniów niż jedna osoba, gdy uczniowie mają bardzo zbliżone potrzeby i możliwości oraz jednocześnie jeden nauczyciel może prowadzić zajęcia realizujące zalecenia poradni psychologiczno – pedagogicznej wynikające z orzeczeń uczniów, gdy jest jednocześnie możliwe zapewnienie warunków bhp. Ponieważ takie postępowanie nie jest zakazane, należy je uznać za dozwolone, z tym, że na liczebność grup wpływają potrzeby i możliwości uczniów. Jeśli natomiast zalecenia poradni nakazują prowadzenie wyłącznie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, niewłaściwe byłoby ich prowadzenie przez nauczyciela w tym samym czasie dla co najmniej 2 uczniów, ponieważ szkoła ma obowiązek realizacji wszystkich zaleceń z orzeczeń uczniów (§ 5 pkt 1 ww. rozporządzenia)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie decyzje dyrektora muszą mieć formę zarządzenia dyrektora? Czy zwołanie posiedzenia Rady Pedagogicznej wymaga formy zarządzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek stworzyć program wychowawczo-profilaktyczny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodne z prawem jest podniesienie uczniowi oceny z zachowania o dwa stopnie? Na półrocze uczniowi ustalono ocenę poprawną, teraz wychowawca proponuje bardzo dobrą.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest kolejność opiniowania nowego regulaminu oceniania nauczycieli. Które organy opiniują pierwsze: rada pedagogiczna czy związki zawodowe?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mamy przekazać organowi prowadzącemu szkołę nowy Statut?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe