Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niepełnosprawności sprzężoną, niepełnosprawność intelektualna stopnia umiarkowanego, niedosłuch w stopniu lekkim, niepełnosprawność ruchowa (w tym afazja motoryczna), powinno mieć zapewnione przez punkt przedszkolny zajęcia z surdopedagogiem?
To z jakim specjalistą i jaki rodzaj zajęć będzie miało dziecko zależy przede wszystkim od wskazań sugerowanych w orzeczeniu oraz od wielospecjalistycznej diagnozy poziomu jego funkcjonowania. Na tej podstawie Zespół wskazuje w IPET, co dla dziecka jest właściwe, zgodne z jego indywidualnymi potrzebami. Jeśli Zespół uzna, że aktualnie dziecko wymaga wsparcia surdopedagoga – to trzeba to zapewnić.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń szkoły podstawowej uczęszczał na zajęcia z wychowania do życia w rodzinie do klasy VII. W klasie VIII rodzice nie wyrazili zgody na uczestnictwo ucznia w zajęciach. Czy na świadectwie kończącym szkołę i w arkuszu w klasyfikacji końcowej należy wpisać wychowanie do życia w rodzinie? Uczeń do klasy VI uczęszczał na dodatkowy język hiszpański (obowiązkowo miał angielski), a w klasie VII i VIII uczęszczał już tylko na języki obowiązkowe angielski i niemiecki. Na świadectwie kończącym wpisujemy język hiszpański jako przedmiot dodatkowy? Jakie powinno być przy nim oznaczenie literowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie chcemy w przedszkolu zorganizować wycieczkę do zoo. Wycieczka przewidziana jest dla dziecka i jego mamy. Niektóre mamy chcą zabrać młodsze lub starsze rodzeństwo nie chodzące do przedszkola. Moje pytanie brzmi kto odpowiada prawnie za rodzica i dziecko nie chodzące do przedszkola - przedszkole jako organizatorzy czy rodzic i czy my musimy dodatkowo ubezpieczać rodziców i dzieci nie chodzące do przedszkola czy wystarczy ich własne ubezpieczenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc,jak zapisać na świadectwie ocenę z dodatkowych zajęć edukacyjnych w kl.IV-wszyscy uczą się drugiego języka obcego. Czy zgodnie ze wcześniejszymi zapisami o wliczaniu go do średniej można to uznać za obowiązujące w nowej ramówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy dyrektor powinien ukarać pracownika, który podając piłkę, uderzył nią przypadkowo uczennicę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może wystąpić o ocenę swojej pracy i na jakich zasadach będzie oceniany wg nowego rozporządzenia nowych ,czy jeszcze po staremu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe