Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko z orzeczeniem do kształcenia specjalnego może realizować nauczanie domowe?
Obowiązujące przepisy, a w szczególności art. 37 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. nie wykluczają dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego z możliwości korzystania z edukacji domowej. Jeśli rodzic spełni wymogi formalne, w tym przedłożą opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, dyrektor może wydać decyzję o zezwoleniu na spełnianie przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego/nauki odpowiednio poza przedszkolem lub szkołą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nawiązując do poniższego pytania, zaznaczam, że placówki niepubliczne nie mają obwodów, czy też rejonizacji dzieci. Czy niepubliczna szkoła podstawowa i niepubliczne przedszkole powinny prowadzić księgę ewidencji? Czy jeśli jest to ten sam organ prowadzący to księga jest wspólna? Szkoła prowadzi księgę ewidencji dzieci oraz księgę uczniów. Szkoła publiczna podstawowa jest zobowiązana do prowadzenia księgi ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły. Z przepisu jednoznacznie wynika, że szkoła podstawowa ma obowiązek prowadzenia jednej księgi ewidencji dzieci, do której należy wpisywać dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły podlegające obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu. Zatem w księdze ewidencji dzieci wpisuje się wszystkie dzieci zamieszkałe w obwodzie począwszy od pięciolatków, prowadząc je aż do ukończenia szkoły (nieistotne w której szkole, nawet, jeśli w innej, ale zamieszkujące przez cały czas w obwodzie macierzystej szkoły). Druga księga to księga uczniów. Tu wpisuje się wszystkich którzy rozpoczęli naukę w tej szkole , lub doszli w trakcie roku szkolnego, nawet, jeśli są spoza obwodu, ale są uczniami tej szkoły. W mojej opinii dokumentację należy prowadzić oddzielnie dla każdej jednostki będącej w zespole szkolno-przedszkolnym. Mając na uwadze jednak fakt, że przepisy nie precyzują odpowiedzi na pytanie, a wpisy by się powielały w księgach, dyrektor może podjąć decyzję o prowadzeniu wspólnej dokumentacji. Najważniejsze jest, by zawierały dane wymagane przepisami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy udokumentować pracę nauczyciela z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Nauczyciel 1/4 czasu poświęca na pracę z grupą, a 3/4 jako nauczyciel wspomagający dziecko.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym?
Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu.
2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych?
3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę kupić dzienniki lekcyjne, jednak w sklepie są różne ich oznakowania i symbole. Czy są jakieś wytyczne MEN albo rozporządzenie mówiące o numerach dzienników lekcyjnych, które należy kupić do szkoły? W Rozporządzeniu z 2010 r. o prowadzeniu dokumentacji i drukach nie ma mowy o dziennikach lekcyjnych, tylko o ich wypełnianiu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe