Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Uczennicę za pierwsze półrocze klasyfikuje szkoła, do której uczęszczała przed przeniesieniem do Państwa szkoły. Ponadto Państwa gimnazjum powinno otrzymać wyniki nauczania przed przyjęciem uczennicy. Bowiem podstawą takiego postępowania jest dokumentacja poświadczająca realizację podstaw programowych oraz obowiązku nauki (lub szkolnego). W przypadku przyjęcia uczennicy (z przeniesienia) należy umożliwić jej uzupełnienie wiadomości i umiejętności wynikających z różnic programowych oraz przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne, o organizacji których pisaliśmy wielokrotnie na naszych stronach WWW (styczeń br.). Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia. Jednak, dla dobra uczennicy należałoby w rozmowie z rodzicami uświadomić ryzyko niepowodzenia szkolnego spowodowanego dużymi różnicami programowymi, zmianą środowiska, koniecznością nadrobienia zaległości, a także egzaminami klasyfikacyjnymi. Wyrażenie zgody przez szkołę na ponowne przyjęcie uczennicy oznacza, że gimnazjum przejmuje odpowiedzialność za jej karierę szkolną i że w ocenie szkoły - uczennica pokona trudności z pomocą właśnie tej szkoły. Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienia – wg mojej opinii – szkoła może odmówić przyjęcia uczennicy. Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.). 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowaniauczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zatrudniając kolejny raz (przekroczę limit 3 umów lub 33 miesięcy) nauczyciela mianowanego na rok szkolny 2022/2023 (w wymiarze 3/18, zatrudnienie surdopedagoga dla 2 konkretnych uczniów, na podstawie Karty Nauczyciela) muszę zgłosić fakt naruszenia limitu zatrudnienia do PIP? Co należy dołączyć do umowy zawieranej z nauczycielem żeby umowa z automatu nie przekształciła się w umowę na czas nieokreślony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w oddz. przedszkolnym - dzieci 5-l i 6-l od 2011/12 .
Ile powinno wynosić pensum ?
/ czy 22 godz. /
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w-f zatrudniony na podstawie mianowania będzie miał zmniejszony etat od 01.09.2014 r. z 18/18 do 12/18. Od 01.09.2014 r. będzie też zatrudniony inny nauczyciel do zajęć w-f (stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy) na 14/18 etatu. Czy w związku z tym działanie dyrektora polegające na zmniejszeniu etatu nauczycielowi mianowanemu i zatrudnienie nauczyciela kontraktowego będzie słuszne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe