Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest przepis, podstawa prawna, która określa czas jaki musi upłynąć od momentu ukończenia kursu z zarządzania oświatą do chwili przystąpienia do konkursu na dyrektora (np. kurs kończy się 10 marca, a konkurs jest 20 marca czy nie trzeba jakiś czas odczekać?
Nie, żadne przepisy nie wprowadzają takich ograniczeń. Natomiast pełną dokumentację należy złożyć we wskazanym miejscu (np. w sekretariacie UM) do określonego terminu w ogłoszonych wymaganiach organu prowadzącego. Bowiem termin przeprowadzania konkursu nie jest jednoznaczny z terminem składania obowiązującej dokumentacji, np. termin składania dokumentacji: 9.03.2016 r. a o terminie konkursu kandydaci mogą być powiadomieni odrębnym pismem. Oznacza to, że termin, do którego można składać dokumenty jest zawsze inny od terminu przeprowadzania konkursu.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności 36a; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel rozpoczął pracę w szkole 27 sierpnia 2007 r. Początkowo na stanowisku informatyka, później nauczyciela. Od 1 września 2019 r. otrzymuje dodatek za wysługę lat w wysokości 12% wynagrodzenia zasadniczego. 28 stycznia 2020 r. nauczyciel przedłożył dokumenty potwierdzające jego pracę w gospodarstwie rodziców za okres od 1 lipca 1998 r. (od 16-go roku życia) do 26 sierpnia 2007 r. Dyrektor zaliczył ten okres (9 lat, 1 m-c i 26 dni) do dodatku za wysługę lat i od 1 lutego 2020 r. przyznał nauczycielowi dodatek za wysługę lat w wysokości 20% oraz polecił wypłacić nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy. Następnie nauczyciel złożył wniosek o wyrównanie dodatku stażowego za okres trzech lat wstecz.
Czy należy wypłacić nauczycielowi wyrównanie dodatku za wysługę lat za 3 lata wstecz, pomimo wykazania tego stażu w chwili obecnej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikowi samorządowemu, który pracuje na 0,5 etatu w placówce dodatkowej należy się nagroda jubileuszowa? Jeżeli tak to z zakończonych okresów pracy wychodzi mu 27 lat 11 m-cy i 16 dni co oznaczałoby niewypłacenie mu nagrody jubileuszowej w terminie. Nadmieniam, że w dodatkowej placówce (czyli u mnie) jego umowa zaczyna się od 1.09.2011 r. Jako dyrektor w tej placówce zaczęłam pracę w 2013 r. i po przeanalizowaniu jego dokumentów, pracownikowi nigdy nie była wypłacana nagroda jubileuszowa. Czy może żądać odsetek, jeżeli mu się należy nagroda? Czy zgodnie z art. 291 &1 K.P. nagroda po 3 latach ulega przedawnieniu. Co oznaczałoby, że 20 lecie by mu się przedawniło a zostaje tylko 25- lecie zgodnie z moimi wyliczeniami i przedłożonymi dokumentami, które są w teczce. JAK MOGĘ TO PRAWNIE WYJAŚNIĆ I ODPISAĆ PRACOWNIKOWI?
- Chcę zgłosić likwidację przedszkola niepublicznego. Wiem, że mam to zrobić do końca lutego w Urzędzie Gminy ale nie wiem w jakiej formie i czy napewno tylko do Urzędu. Posiadam wpis do ewidencji oraz wpis do działalności gospodarczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba posiadająca studia magisterskie na kierunku socjologia w zakresie służb socjalnych oraz posiadająca studia podyplomowe pedagogiczne może zostać zatrudniona na stanowisku pedagoga w gimnazjum?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kto może prowadzić zajęcia z doradztwa zawodowego w klasie VII i VIII w r.sz.2018/2019? Czy może to być wychowawca klasy lub pedagog?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe