Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy mam obowiązek przyjęcia do gimnazjum ucznia, którego rodzice złożyli podanie o zapisanie dziecka do szkoły, ale mieszkają w innym mieście (odległym o 300 km), a dziecko zameldował w rejonie szkoły jego wujek, który nie posiada praw opiekuńczych?
Tak, szkoła ma taki obowiązek, ponieważ dziecko chodzi do szkoły, w obwodzie której mieszka.
Kwestie te reguluje: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)
Art. 14b. (…)
2. Kontrolowanie spełniania obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, należy do zadań dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka.
3. Dyrektorzy publicznych i niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych, w których zorganizowano oddziały przedszkolne, są obowiązani powiadomić dyrektora szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, o spełnianiu przez dziecko obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, w tym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym oraz o zmianach w tym zakresie.
Art. 16.
5. Obowiązek szkolny spełnia się przez uczęszczanie do szkoły podstawowej i gimnazjum, publicznych albo niepublicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy łączenie rady pedagogicznej klasyfikacyjnej i plenarnej jest wykroczeniem prawnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie związane jest z powrotem do szkoły nauczyciela, który był na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2021/2022 nauczyciel miał przydzielone lekcje matematyki w trzech klasach. Nauczyciel chce wrócić do pracy na początku maja. Czy można przydzielić mu na dwa ostatnie miesiące tego roku szkolnego inne zajęcia niż te, które były przewidziane w arkuszu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy przedszkolem niepublicznym ogólnodostępnym (tzw.złotówkowym), które przyjmuje również dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Moje pytanie brzmi czy dziecko które jest w trakcie diagnozowania w poradni psychologiczno-pedagogicznej i otrzyma orzeczenie o niepełnosprawności po 30 września czy będzie mogło otrzymywać zwiększoną subwencję oświatową
(uzależnioną oczywiście od rodzaju niepełnosprawności ) i od kiedy? Mam dwie sprzeczne informacje i chciałabym je wyjaśnić. Jedna mówi, że jeśli dziecko z orzeczeniem nie będzie wpisane w SIO do 30 września nie otrzyma dofinansowania (zwiększonej subwencji ) na cały rok oświatowy (w tym wypadku na rok 2015/2016). Druga zaś mówi, iż dziecko otrzyma wszelkie świadczenia jednak dopiero od stycznia 2016 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W obecnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego, obowiązującej od 1 września 2017 roku nie ma zapisu na temat tworzenia dla dzieci 6-letnich Indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka oraz przygotowywania Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w klasie I. Czy oznacz to, że nauczyciele zwolnieni zostali z opracowywania tej dokumentacji? Nie ma również zapisu na temat proporcji zagospodarowania czasu (czas na zabawę, zajęcia dydaktyczne, wyjście na powietrze). Czy brak tego zapisu pozostawia nauczycielowi dowolność czasową w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczyciela współorganizującego kształcenie. Uczeń posiada orzeczenie o niedosłuchu (z klucza nie otrzyma nauczyciela wspomagającego- brak sprzężenia lub autyzmu). Na etapie diagnozy nie wskazano potrzeby zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z niedosłuchem. Szkoła po około roku widzi taką potrzebę. Zwróciła się do poradni o modyfikację orzeczenia oraz wpisanie nauczyciela wspomagającego, aby dyrektor szkoły mógł o niego zawnioskować do organu prowadzącego. Czy konieczne jest uchylanie orzeczenia, czy dyrektor po uprzednim dokonaniu przez specjalistów wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia może sam zawnioskować o nauczyciela wspomagającego? Czy trzeba ująć taki zapis w orzeczeniu? Jak to prawnie wygląda? Dzieciom z niedosłuchem nauczyciel wspomagający nie przysługuje z klucza, jedynie za zgodą OP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe