Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej nie może prowadzić zajęć korekcyjno-kompensacyjnych będących formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, albowiem zgodnie z zapisami rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (D.U z 7 maja 2013r. poz. 532):
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to zajęcia specjalistyczne (§ 7. 1.) organizowane dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się (§ 11.)
- Zajęcia te mogą prowadzić nauczyciele posiadający odpowiednie kwalifikacje do rodzaju prowadzonych zajęć (§ 15.)
Zatem, w przypadku zajęć korekcyjno-kompensacyjnych nauczyciel musi legitymować się ukończeniem studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową o typie afazji sensoryczno-motorycznej może nie wyrazić zgody na terapię psychologiczną w przedszkolu integracyjnym mimo, że jest wskazana w zaleceniach poradni psychologiczno-pedagogicznej? Dziecko posiada IPET w którym uwzględniony jest ten rodzaj terapii, jednak po dwóch latach rodzic nie podpisał zgody na terapię. Jak mam wywiązać się z tego zalecenia? Czy rodzic powinien wskazać gdzie realizuje terapię psychologiczną? Proszę o wiążącą odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Śledząc odpowiedzi eksperta dotyczące planu nadzoru natrafiłam na taką gdzie ekspert wypowiada się , że dyrektor opracowując pnp nie jest zobligowany do uwzględniania priorytetów podanych przez MEN na dany rok szkolny w dokumentacji szkoły. Czy tak może być? A co jak będzie ewaluacja zewnętrzna jak to wytłumaczyć? Nam tłumaczono, że te podane priorytety na dany rok obowiązują wszystkie placówki. Więc kogo słuchać?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o propozycję narzędzi badawczych do ewaluacji wewnętrznej w szkole podstawowej; w szkole respektowane są normy społeczne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w bieżącym roku szkolnym nadal możemy wybrać 6 dni dodatkowo wolnych, mimo zlikwidowania sprawdzianu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielem wspierającym w grupie przedszkolnej może być logopeda?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe