Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może inaczej oceniać ucznia z grupy ryzyka dysleksji? Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej?
Nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a także dostosować wymagania edukacyjne (czyli wymagania na poszczególne oceny szkolne) do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia: 1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno--terapeutycznym; 2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia; 3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii; 4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii wymienionych wyżej, który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów; 5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego – na podstawie tej opinii.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44c; 2. ROZPORZĄDZENIEMINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Gimnazjum zostanie 1 .09. włączone do szkoły podstawowej. Jak to się ma do wyborów samorządu szkolnego w dawnym gimnazjum (przecież nadal pozostają klasy II i III), co z wyborami pocztów flagowego i sztandarowego na kolejny rok? Jak powinny odbywać się posiedzenia rady pedagogicznej - razem czy osobno z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo.
Proszę o informację czy między radą klasyfikacyjną ( tu w rozumieniu rady na której odczytywane są przez wychowawców protokoły, omawianie ocen)a zatwierdzeniem wyników klasyfikacji musi upłynąć jakiś czas. Do tej pory zatwierdzaliśmy wyniki po tygodniu na radzie podsumowującej półrocze.
Pozdrawiam
Anna Lewandowska
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni ma dyrektor szkoły na reakcję, na pismo, w którym nauczyciel zgłasza sprzeciw dotyczący nałożenia kary porządkowej upomnienia z art. 108 KP i art. 75 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor oraz organ prowadzący przedszkole niepubliczne zwracam się z zapytaniem jakich nauczycieli specjalistów powinnam zatrudnić od września 2022 r. i w jakim wymiarze godzin oraz jaką formę zatrudnienia powinnam wybrać mając 75 wychowanków? Czy z podanego przez ustawodawcę katalogu mam wybrać jednego dowolnego specjalistę czy kilku? Na chwilę obecną jest zatrudniony logopeda w wymiarze 4 godzin tygodniowo na umowę zlecenie. Wszyscy pozostali nauczyciele są zatrudni z Kodeksu pracy w wymiarze 40 godzin tygodniowo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe