Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel historii, który ma wykształcenie wyższe mgr z historii może uczyć w szkole podstawowej Wiedzy o społeczeństwie?Dodam, że dyplom ukończenia studiów nie zawiera suplementu. Czy w takim przypadku nauczyciel musi ukończyć studia podyplomowe z zakresu wiedza o społeczeństwie?
Zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), kwalifikacje do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej posiada osoba, która ukończyła:
- studia wyższe na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem, lub
- studia wyższe na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, lub
- studia podyplomowe, lub
- zakład kształcenia nauczycieli, lub
- kurs kwalifikacyjny
oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
W opisanym przypadku, nauczyciel musiałby udokumentować, że zakres studiów z historii obejmował treści wiedzy o społeczeństwie.
W wielu szkołach nauczyciele historii uczą również wos-u na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - kwalifikacje zostały im uznane. Osoby takie, zgodnie z § 28 rozporządzenia, jeżeli były zatrudnione w dniu wejścia w życie rozporządzenia, zachowały nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wprowadzić uchwałą, czy zarządzeniem regulamin dodatku motywacyjnego oraz nagród dyrektora szkoły?
- Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemy związanego z ilością godzin pracy logopedy. Od tego roku szkolnego jest określone pensum - 22 godziny. Ostatnio była u mnie pani Logopeda, którą na jednym ze szkoleń poinformowano, że w ramach tych 22 godzin wykonuje ona także inne czynności określone w Rozporządzeniu MEN o PPP. U nas w szkole wszystkie godziny są przeznaczone ne terapię logopedyczną (indywidualną) z dziećmi. Pozostałe obowiązki logopedy (diagnozy, dokumentacja, ocena efektywności, praca w zespołach nauczycielskich, konsultacje z rodzicami itp.) nauczycielka wykonuje poza pensum - w ramach 40 godzin pracy określonych w KN, gdyż na podstawie KN jest zatrudniona (na podstawie mianowania). Proszę o wyjaśnienie, czy takie rozwiązanie jest prawidłowe, czy też nauczycielka powinna dostać dodatkowe płatne godziny na wykonywanie innych czynności niż zajęcia z uczniami.
- Nauczyciel dyplomowany - pedagog szkolny jest zatrudniony na cały etat - 20 godzin. Dodatkowo przydzieliłam mu 3 godziny plastyki - zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. Jak traktować te godziny? Jako ponadwymiarowe - to płacone z jakiego etatu? Czy podpisywać aneks do umowy na te trzy godziny?
- Czy nauczyciel, który we wrześniu 2012 roku będzie miał 30 lat pracy może przejść na emeryturę i na jakich warunkach?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 10/20 (umowa na czas nieokreślony). Łącznie pracuje etat, gdyż dochodzą mu godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (9/18) - aneks do umowy o pracę. Nauczyciel ten uzyskał stopień nauczyciela mianowanego. Czy taka sytuacja umożliwia przekształcenie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania? Czy różne wymiary etatu uniemożliwiają takie przekształcenie? Jak rozwiązać ten problem? Podobnie wygląda sytuacja z nauczycielem bibliotekarzem, który etat uzyskuje poprzez pół etatu opiekuna świetlicy.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe