Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Zalecane warunki z podstawy programowej: „Warunkiem skutecznego nauczania języka obcego nowożytnego i osiągnięcia wskazanych wymagań jest nauka w grupach językowych o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów”. Oznacza to, że jeśli warunki w szkole pozwalają na tworzenie klas lub podział klasy na grupy należy takiego podziału dokonać, uwzględniając kryterium poziomu umiejętności językowych. Obowiązkiem szkoły jest podział oddziału na grupy, jeśli liczba uczniów przekracza 24.
Podstawa programowa: 1. Rozporządzenie z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego (ze zm.); 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie związane jest z powrotem do szkoły nauczyciela, który był na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2021/2022 nauczyciel miał przydzielone lekcje matematyki w trzech klasach. Nauczyciel chce wrócić do pracy na początku maja. Czy można przydzielić mu na dwa ostatnie miesiące tego roku szkolnego inne zajęcia niż te, które były przewidziane w arkuszu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jacy specjaliści muszą wchodzić w skład zespołu Wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci z afazją? jak wygląda organizacja zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele mogą wnioskować do dyrektora o podanie informacji na temat przydzielonych zastępstw doraźnych (na koniec semestru) dla każdego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko urodzone w pierwszej połowie roku 2009 realizujące roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w roku szkolnym 2014/2015 otrzymało orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Czy wydanie takiego orzeczenia było niedozwolone? Czy z tego powodu dyrektor przedszkola ogólnodostępnego, przedszkola ogólnodostępnego z oddziałami integracyjnymi lub szkoły z odziałem rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego, przyjmując takie orzeczenie będzie miał problem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe