Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył politechnikę kierunek matematyka, w specjalności matematyka finansowa (licencjat), studia magisterskie kierunek matematyka w specjalności matematyka finansowa oraz posiada przygotowanie pedagogiczne może uczyć matematyki w liceum?
Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w liceach ogólnokształcących posiada osoba, która ukończyła:
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Wymieniona w pytaniu osoba posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela matematyki w liceum ogólnokształcącym ponieważ posiada przygotowanie pedagogiczne i ukończyła studia drugiego stopnia (magisterskie), na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem matematyka (stosujemy w tym przypadku § 3 ust. 1 pkt 1 cytowanego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam w szkole integracyjnej 2 oddziały specjalne. w tym roku 2 uczniów powinno kończyć 6 klasę w oddziale specjalnym, ale rodzic stwierdził, że dziecko ma prawo do 18 roku życia uczyć się w szkole podstawowej, i racja, i chce z tego skorzystać. jak to powinno prawnie przebiegać. dzieci mają po 14 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy terapeuta może odmówić pracy z dzieckiem z innej szkoły?
W szkole, w której jestem zatrudniona jest sala do zajęć integracji sensorycznej, pozostałe szkoły w naszym mieście nie mają takiej sali i nie prowadzą zajęć z IS. W związku z tym do naszej placówki na ww. zajęcia są przysyłane dzieci z innych placówek. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy nie jest tak, że jeśli jestem zatrudniona w danej placówce to powinnam prowadzić zajęcia tylko z dziećmi uczęszczającymi do naszej szkoły? Czy mam prawo odmówić przyjęcia dziecka spoza mojej szkoły, a co jeśli dziecko ulegnie wypadkowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeznaczając godziny do dyspozycji dyrektora w szkolnym planie nauczania na zwiększenie tygodniowej liczby danych zajęć (obowiązkowych), powinnam zwrócić się do Rady Pedagogicznej o opinię ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w szkole podstawowej ogólnodostępnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2020/2021 uczeń klasy III technikum wg podstawy programowej z 2017 r. otrzymał z przedmiotu usługi dodatkowe w hotelarstwie ocenę niedostateczną. Nie była to jedyna ocena niedostateczna, w związku z tym uczeń powtarza klasę. Przedmiot ten wg wcześniejszego planu nauczania miał kontynuować w klasie IV. Teraz uczeń realizuje nową podstawę programową z 2019 r., a w jego planie nauczania przedmiot usługi dodatkowe zakończył się w klasie I. Czy w związku z tym uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny, ponieważ nie zrealizował całej podstawy programowej? Miał umożliwione przez nauczyciela uzupełnienie materiału.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe