Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy terapeuta może odmówić pracy z dzieckiem z innej szkoły? W szkole, w której jestem zatrudniona jest sala do zajęć integracji sensorycznej, pozostałe szkoły w naszym mieście nie mają takiej sali i nie prowadzą zajęć z IS. W związku z tym do naszej placówki na ww. zajęcia są przysyłane dzieci z innych placówek. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy nie jest tak, że jeśli jestem zatrudniona w danej placówce to powinnam prowadzić zajęcia tylko z dziećmi uczęszczającymi do naszej szkoły? Czy mam prawo odmówić przyjęcia dziecka spoza mojej szkoły, a co jeśli dziecko ulegnie wypadkowi?
Z art. 127 ust. 9 i 10 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.) wynika, że jednostka oświatowa może organizować część zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, gdy uczęszcza ono do innej placówki, a więc taka współpraca szkół byłaby dopuszczalna. Natomiast gdyby dotyczyło to realizacji zajęć w ramach kształcenia specjalnego, nie ma wyraźnej podstawy prawnej do wskazanej organizacji zajęć, natomiast należałoby ją uznać za dopuszczalną za zgodą organu prowadzącego, wyrażoną poprzez akceptację arkusza organizacji szkoły z uwzględnieniem godzin dla uczniów z innych placówek zwłaszcza; ponadto zadanie organizacji tego typu zajęć może przewidywać statut szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 i 7, art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Polecenie nauczycielowi przez dyrektora prowadzenia zajęć dla uczniów spoza szkoły nakłada na organ prowadzący i dyrektora odpowiedzialność za te dzieci i zapewnienie im warunków bhp (art. 10 ust. 1 pkt 1, art. 68 ust. 1 pkt 3 i 6 PO), a nauczyciel ma obowiązek ich prowadzenia oraz realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych szkoły (art. 6 pkt 1, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie dot.procedury wydłużenia etapu edukacyjnego: Czy do opinii klasowego zespołu nauczycielskiego uzasadniającej wydłużenie etapu wymagane jest dołączenie opinii psychologa i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Dziękuję!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można utworzyć świetlicę po godzinach pracy punktu przedszkolnego? Jako stowarzyszenie prowadzimy punkty przedszkolne - 5 godzinne, rodzice chcą wydłużenia godzin pracy PP, ze względów lokalowych nie może to być 8-godzinny PP (za mało metrów na dziecko). Jakie formalności trzeba przedsięwziąć aby utworzyć taką świetlicę - niepubliczną - finansowaną pewnie przez rodziców. Czy jako stowarzyszenie możemy utworzyć świetlicę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, proszę o pomoc w następującej sprawie, czy można łączyć oddziały-semestry w szkole dla dorosłych, np. semestr I i II. Od 12 lat tak robimy, ale nowy organ prowadzący żąda podstawy prawnej. Nadmieniam, że odpowiednie zapisy mamy w statucie szkoły, a każdy nauczyciel podpisuje zgodę na pracę w takich oddziałach. Z góry dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- WSO w statucie ośmioletniej szkoły podstawowej. Jakie nowe zapisy należy umieścić w WSO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe