Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Zgodnie z § 15 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, szkołach podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, gimnazjach specjalnych, oddziałach specjalnych w gimnazjach ogólnodostępnych, szkołach ponadpodstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3 i § 4, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciel, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w danym typie szkoły, po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki, będzie mógł uczyć religii w danym typie szkoły specjalnej (pkt. 2 powyższego przepisu). Nie posiada on kwalifikacji do nauczania innego przedmiotu zgodnie z § 3 i § 4 Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia od 01.09.2017 r. do 31.08.2018 r. - ile dni urlopu wypoczynkowego należy się po powrocie wg nowych przepisów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy, zatrudniony na czas nieokreślony w wymiarze 10/18 w chwili obecnej przebywa na urlopie wychowawczym. Z powodu zmniejszenia liczby oddziałów liczba godzin zajęć z tego przedmiotu, zaplanowana na rok szkolny 2016/2017, zmniejszyła się do 8. Czy nauczyciel kontraktowy może być zatrudniony w wymiarze 8/18? Jeśli nie, to jak postąpić w przypadku, kiedy nauczyciel ten przebywał na urlopie wychowawczym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony jest w dwóch placówkach. W macierzystej na cały etat, a w mojej na 1/2 etatu. Po urlopie macierzyńskim powrócił do pracy w szkole macierzystej, a u mnie wystąpił o urlop wychowawczy. Czy mogę mu go udzielić i czy jest to zgodne z prawem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pełniący dyżury w czasie przerw między lekcjami uważa, że realizując trzy godziny lekcyjne w ciągu dnia nie może mieć trzech dyżurów. Czy jest jakaś regulacja prawna na ten temat i czy nauczyciel ma rację?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dodatkowych środków przyznanych na dzieci ukraińskie w szkole, w związku ze zbliżającym się końcem roku kalendarzowego, możemy wypłacić nauczycielom (którzy mają najwięcej zajęć z dziećmi ukraińskimi) nagrody za pracę z tymi dziećmi? Byłaby to inna nagroda niż na Dzień Edukacji Narodowej (ta została już wypłacona), ponieważ wypłacona by była w grudniu 2022 r. ze wspomnianych środków.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe