Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogice może prowadzić zajęcia wyrównawcze (nie dydaktyczo-wyrównawcze)? Proszę również o informacje jakie inne zajęcia może prowadzić w szkole podstawowej?
Nauczyciel, który ukończył studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej może być wychowawcą świetlicy w szkole podstawowej. Mając dodatkowo ukończoną oligofrenopedagogikę, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe.
W przepisach oświatowych nie istnieje pojęcie zajęć wyrównawczych, a jedynie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 7. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów;
7) porad i konsultacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka, status kontraktowy, umowa na czas nieokreślony najpierw chorowała pół roku, potem była ciąża, urlop macierzynski, urlopy uzupełniające przerywane zwolnieniami lekarskimi. cały ubiegły rok nie była w pracy, w wakacje też była chora. ZUS raz przywrócił ją do pracy, ale szybko znalazła inną chorobę i już nic nie poradzono, wszystko zgodne. obecnie jest na urlopie uzupełniającym. oswiadczyła, że po nim wróci. Czy musi wrócić na pełny etat na poprzednie stanowiskio?
- Nauczycielka jest na zwolnieniu lekarskim, które będzie przedłużane aż do porodu, tj do kwietnia, następnie będzie na urlopie. Czy dyrektor powinien przydzielać zastępstwa np. na tydzień czy na stałe do końca roku szkolnego? Czy w takiej sytuacji należy wykonać aneks do arkusza organizacji?
Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zwrócił się do Dyrektora o uzasadnienie braku przyznania dodatku motywacyjnego dla niego. Czy Dyrektor jest zobowiązany to uczynić (podstawa prawna) oraz czy ma to zrobić pisemnie czy wystarczy ustnie?
- Czy dyrektor może na podstawie niepisanej umowy z nauczycielami, która funkcjonuje od lat, przenieść nauczycielkę po zakończeniu pracy z klasą III do klasy 0, z perspektywą powtórzenia cyklu 0-III. Nadmieniam, że tak pracowała dotychczas. Obecnie nauczycielka ta nie wyraża zgody na to przeniesienie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mający skończone nauczanie początkowe może prowadzić zajęcia w grupę przedszkolnej 3-4 latków?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe