Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający następujące kwalifikacje: mgr pedagogika specjalność logopedia, studia podyplomowe oligofrenopedagogikii, neurologopedii, surdopedagogikii i terapii pedagogicznej, może być zatrudniony jako nauczyciel i wychowawca klasy pierwszej w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
Nauczyciel posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły podstawowej specjalnej, ponieważ ukończył studia magisterskie z pedagogiki oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki - § 15 ust. 1 pkt 2 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 i § 3 ust. 1 pkt 3 oraz § 2 pkt 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniliśmy na zastępstwo wychowawcę w internacie od dnia 06.11.2015r do 29.01.2016r. Później od dnia 12.02.2016 r. do dnia 24.06.2016 r. pracowała również na zastępstwo innego wychowawcy. Od 01.09.2016 r. do 31.08.2017 r. została zatrudniona również na zastępstwo. Proszę o radę, za które okresy powinniśmy wypłacić dodatkowe wynagrodzenie roczne "13"?
- Nauczyciel ma prawo wykorzystać 2 dni opieki nad dzieckiem na godziny. Jak to rozumieć? Nauczycielka chce brać przez kilka dni wolne w czasie swoich lekcji i w ten sposób może jej nie być przez kilka dni. Jak to powinno być?
- Zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela przyznaje się odprawę w wysokości dwumiesięcznego ostatnio pobieranego wynagrodzenia w szkole będącej podstawowym miejscem jego pracy. Nauczycielka pracowała do 31 sierpnia.2010 r., a od 1 września 2010 do 31 sierpnia 2017 r przebywała cały czas na urlopie bezpłatnym. Z dniem 1 września 2017 r przeszła na emeryturę w związku z osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego (60 lat). Do dnia dzisiejszego nie ma wypłaconej odprawy.
W jaki sposób należy obliczyć wysokość należnej nauczycielce odprawy emerytalnej? W oparciu o jakie wynagrodzenie - czy z 31.08 2010 czy z 31.08 2017?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik nie dostarczył do Komisji Socjalnej zaświadczenia, że dziecko się nadal uczy. Jakie są tego skutki? Jak należy traktować informację pracownika o sytuacji życiowej i materialnej pracownika?
- I pytanie
Z dniem 1 września 2011 r. włączono do Zespołu Placówek Oświatowych w Strzelinie Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skoroszowicach. Jest jeden dyrektor wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Placówek Oświatowych: szkoła Podstawowa, gimnazjum, ośrodek….
Nauczycielka zatrudniona jest na pełny etat. W ramach całego etatu, świadczy pracę na pół etatu na wsi w Skoroszowicach, a drugie pół etatu świadczy w Strzelinie- miasto. Nauczycielka mieszka w Strzelinie. Jak należy liczyć dodatek wiejski? Czy należy jej wypłacić dodatek wiejski tylko od ½ etatu pracy świadczonej na wsi - Skoroszowice, czy również od ½ etatu – praca w Strzelinie – miasto.
II pytanie
Od września 2011 r. w skład Zespołu Placówek Oświatowych w Strzelinie wszedł Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Skoroszowicach. W ramach Zespołu funkcjonują następujące placówki:
Podstawowa Szkoła Specjalna w Skoroszowicach
Gimnazjum Specjalne w Skoroszowicach
Zasadnicza Szkoła Specjalna w Skoroszowicach
Gimnazjum dla niedostosowanych w Strzelinie
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Strzelinie.
Jest jeden dyrektor wszystkich szkół wchodzących w skład Zespołu Placówek Oświatowych.
W szkołach obowiązują róże wymiary czasu pracy dla nauczycieli tj.: 18/18, 24/24, 26/26.
W skład Placówek znajdujących się w Strzelinie wchodzą: Ochotniczy Hufiec Pracy oraz Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii. Tutaj płaci się fundusz emerytur pomostowych. Natomiast w MOS nie ma dodatku uciążliwego.
Nauczycielka jest zatrudniona na ¼ etatu w każdej z placówek. Na każdą placówkę ma odrębną umowę. Czy jest to właściwe? Czy należałoby zastosować inne rozwiązanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe