Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może odstąpić od zasady wyrażonej w §63 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2011 Nr 109, poz. 631) w odniesieniu do ustalenia wysokości opłaty równej wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie, tj. czy niepubliczny ośrodek wychowawczy może ustanowić wyższą opłatę za wyżywienie na podstawie zapisu art.84b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425.) ?
Do niepublicznych MOW nie ma zastosowania § 63 ww. rozporządzenia, zgodnie z którym do opłat wnoszonych za korzystanie przez rodziców wychowanków z posiłku w stołówce w publicznej placówce nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki. Zgodnie z art. 84b UoSO w niepublicznych placówkach opłaty za wyżywienie mogą być wyższe niż tzw. wsad do kotła.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z epidemią koronawirusa w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Czy należy wprowadzić zmiany w dokumentach organizacyjnych przedszkola? I jak tego dokonać, jeśli kadra przebywa na zasiłkach opiekuńczych na dzieci? Czy takie zmiany może wprowadzić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, ale chciałbym doprecyzować pytanie. 19 letni chłopiec jest upośledzony w stopniu głębokim. Posiada orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno -wychowawczych wydaną w 2013 r. obowiązującą do 08.2018 r, rodzice w 2013 zwrócili się do szkoły o objęcie chłopca zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi, które zostały zorganizowane i są realizowane w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Czy rodzice mogą zrezygnować z tych zajęć? Pracownicy Kuratorium Oświaty i dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej twierdzą , że do końca czasu trwania orzeczenia chłopiec musi być objęty zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi. Ponawiam swoje pytanie: czy wobec powyższego rodzice mogą zwrócić się z wnioskiem do dyrektora szkoły, do którego wnioskowali o objęcie dziecka zajęciami, o rezygnację z tych zajęć? Czy dyrektor szkoły może zrezygnować z organizacji tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W pytaniu dotyczącym zakresu wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry chodziło mi o wskazanie, jak daleko poradnia może ingerować. Uczeń ze względu na zdiagnozowaną niepełnosprawność ma w orzeczeniu wskazanie nauczyciela wspomagającego (dgn ZA). Czy poradnia powinna określić zakres obowiązków takiej osoby czy tym już zajmuje się dyrektor szkoły uwzględniając zapisy w orzeczeniu oraz niepełnosprawność dziecka (dobór najlepszego specjalisty)? Jak rozumieć zakres wskazany w pkt. 1 zaleceń orzeczenia? Czy wystarczy aby poradnia wskazała, że ma to być pomoc lub osoba współorganizująca? Czy coś jeszcze powinniśmy wskazywać jako poradnia? Bardzo proszę o dookreślenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu integracyjnym, do którego uczęszcza 6 dzieci z orzeczeniami w tym autyzm i niepełnosprawności sprzężone, zatrudniliśmy dwoje nauczycieli wspomagających, terapeutę oraz logopedę i pomoc nauczyciela, która posiada kwalifikacje nauczycielskie. Terapeuta i logopeda prowadzą tylko terapie indywidualne. Czy w związku z powyższym możemy zatrudnić dodatkowo i rozliczyć z dotacji na kształcenie specjalne pomoc nauczyciela bez kwalifikacji nauczycielskich, ale posiadającą uprawnienia do prowadzenia zajęć tj. ruch rozwijający czy terapia jedzenia, które też są wskazane w orzeczeniu? Osoba ta prócz prowadzenia ww. terapii pomagałaby nauczycielowi w ciągu całego dnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe