Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczny punkt przedszkolny musi prowadzić monitorowanie realizacji podstawy programowej? Jeśli tak, to w jakiej formie?
W niepublicznym punkcie przedszkolnym na podstawie § 35 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658 nie obowiązuje § 22 ust. 1 pkt 4 ww. rozporządzenia, który nakazuje monitorowanie pracy jedynie publicznej placówki (np. odnośnie działalności wychowawczej oraz zadań profilaktycznych). W związku z tym powyższy obowiązek nie wynika z przepisów, ale może zostać nałożony w wewnętrznych regulacjach – w dokumencie organizacji lub dyspozycji organu prowadzącego dany niepubliczny punkt przedszkolny, który w takim przypadku jednocześnie musiałby określać formy takiego monitorowania (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wywiązać się z obowiązku kontroli i wspomagania pracy nauczycieli w nowym roku?
- Czy uczeń klasy specjalnej w szkole ogólnodostępnej (up.lekkie + autyzm) ma oprócz edukacji zintegrowanej i religii również język obcy? W załączniku nr 2 do ramowych planów czytam: NZ 57 godz.; Rel. 6 godz.; Rewali. 30 godz., Aletrantywne met. komun. 9 godz. i gddd 4 godz. Nie ma wyszczególnionego języka obcego. Gdzie znależć info na ten temat?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu publicznym podstawa programowa realizowana jest min. 5 godzin dziennie, np. od 8.00 do 13.00. Czy nauczyciel pracujący z dziećmi w godzinach od 13-tej (niekiedy w grupach łączonych) musi mieć plany pracy. Jeżeli tak, to czy muszą być zgodne z podstawą, programem, który realizuje nauczyciel do 13-tej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń technikum nie uczęszczał na lekcję religii lub był zwolniony z WF w klasie 1, a następnie w klasach 2,3,4 chodził na zajęcia i był klasyfikowany na koniec roku to co powinno widnieć na świadectwie końcowym? Ocena z klasy 4 czy zwolniony (WF) lub kreska (religia) bo nie przeszedł całego toku nauki z danego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny do dyspozycji dyrektora w technikum można przeznaczyć na przedmioty ogólnokształcące?
Czy w sytuacji, gdy w jednym oddziale szkoły branżowej realizowane jest nauczanie trzech zawodów, liczba godzin do dyspozycji dyrektora pozostaje w wymiarze 3 godzin, czy też po 3 godziny na każdy zawód, czyli 3 godziny razy 3 zawody, tj. 9 godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe