Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obecne przepisy nakazują wyznaczenie miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej na terenie placówki oświatowej? Czy wystarczy tylko miejsce obok przedszkola wyznaczone przez gminę?
Z przepisów prawa oświatowego (ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r., Dz. U. tj. 2018 poz. 996 z poźn. zmianami), Karty Nauczyciela (ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Dz. U. tj. 2018, poz. 967 z późn. zmianami) oraz z zakresu bezpieczeństwa i higieny w publicznych
niepublicznych szkołach i placówkach (rozporządzenie z dnia 31 grudnia 2002 r., Dz. U. nr 6, poz. 68 i 69), nie wynika wprost obowiązek utworzenia na terenie publicznych lub niepublicznych placówek oświatowych miejsc parkingowych przeznaczonych do wyłącznego korzystania dla osób niepełnosprawnych.
Obowiązki związane z zapewnieniem odpowiedniej ilości miejsc parkingowych wynika bezpośrednio z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. (Dz. U. 2002 Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. W rozdziale 3 niniejszego rozporządzenia została uregulowana problematyka parkingów i miejsc postojowych. Obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych wynika wprost z brzmienia § 18. 1. Zagospodarowując działkę budowlaną, należy urządzić, stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, miejsca postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne. 2. Liczbę i sposób urządzenia miejsc postojowych należy dostosować do wymagań ustalonych w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, z uwzględnieniem potrzebnej liczby miejsc, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
Tym samym obowiązek wyznaczenia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych na danej nieruchomości ciąży na właścicielu gruntu. Jeśli właścicielem gruntu, na którym znajduje się placówka oświatowa jest np. gmina to na niej ciąży obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych osób niepełnosprawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor placówki niepublicznej (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela według art. 6a KN? Jeśli tak, to co jaki czas ma być dokonywana ocena? Co w przypadku gdy dyrektor nie dokona ocen i nauczyciele nie złożą wniosków o dokonanie oceny? Co jaki czas trzeba dokonywać oceny pracy nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do sierpnia 2020 r. byłam dyrektorem szkoły. Z kuratorium otrzymałam ocenę pracy bardzo dobrą. Obecnie jestem nauczycielem i nowy dyrektor obniżył mi dodatek motywacyjny i przyznał mi najniższą nagrodę na DEN. Jako dyrektor dbałam o podnoszenie efektów nauczania - podniosły się wyniki egzaminu ósmoklasisty, szczególnie z matematyki, tylko w ostatnim półroczu (nie będę wspominać wcześniejszych) zadbałam o to by wymieniono instalację elektryczną w jednym z budynków szkoły, został naprawiony dach, wymieniono rynnę, pozyskałam sponsorów. Jako nauczyciel prowadziłam lekcje otwarte dla stażysty, a także dla rodziców, przeprowadziłam międzyszkolny konkurs. przygotowywał uczniów do konkursów plastycznych, systematycznie brałam udział w szkoleniach i kursach itp. Obecnie czuję się, jakbym została ukarana za to, że szkoła, w której pełniłam funkcję dyrektora przez 5 lat, zaczęła „błyszczeć”. Nie spodziewałam się takiego podziękowania. Proszę o odpowiedz, do kogo, gdzie powinnam się zwrócić o równe traktowanie. I wyjaśnienie takowego potraktowania mojej osoby.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wzoru arkusza w przypadku nowych uczniów. Jak mówią przepisy, w przypadku przejścia ucznia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018/2019 do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku wg wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej, 2) nr 36 lub 45 w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V, 3) nr 53b lub 63m- w przypadku ucznia klasy VII i VIII. Jaki wzór arkusza obowiązuje ucznia, który przyszedł do mnie z innej szkoły i w roku szkolnym 2018/2019 został przyjęty do klasy VI?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- test
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wypełniając wniosek o Medal za Długoletnią Służbę bierzemy staż pracy ogólny, czy tylko w szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe