Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ocena pracy dyrektora, dokonana na podstawie złożonego wniosku w czerwcu 2018 r. do organu prowadzącego, będzie dokonana na podstawie starego rozporządzenia czy już na podstawie nowego obowiązującego od 1 września 2018? A jeśli będzie ta ocena dokonana na podstawie starego rozporządzenia to czy będzie respektowana do konkursu dyrektora w 2019 r. ?
DZ.U. 1982 NR 3 POZ. 19 TJ. DZ.U. 2018 POZ. 967 OBWIESZCZENIEMARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 13 kwietnia 2018 r.w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Karta Nauczyciela Art. 123. 1. Do postępowań w sprawie dokonania oceny pracy nauczyciela, wszczętych i niezakończonych przed dniem 1 września 2018 r., stosuje się przepisy dotychczasowe. 2. Oceny pracy nauczyciela kontraktowego i nauczyciela mianowanego dokonuje się po raz pierwszy na zasadach określonych w art. 6a ustawy zmienianej w art. 76, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, do dnia 31 sierpnia 2021 r., a jeżeli nauczyciel w tym okresie rozpocznie staż na kolejny stopień awansu zawodowego – po zakończeniu tego stażu. 3. Oceny pracy nauczyciela dyplomowanego, który w dniu 1 września 2018 r. legitymuje się co najmniej trzyletnim okresem pracy w szkole od dnia uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego, dokonuje się po raz pierwszy na zasadach określonych w art. 6a ustawy zmienianej w art. 76, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, do dnia 30 czerwca 2020 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie uchwały w ciągu roku powinny być w dokumentacji rady rodziców? Rada rodziców w mojej szkole ma tylko uchwałę o zatwierdzeniu planu budżetu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający, który jest zatrudniony do pracy z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w grupie dzieci sześcioletnich powinien prowadzić oddzielny dziennik, inny niż dziennik zajęć grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są uwarunkowania prawne, żeby stworzyć zespół przedszkolno-przedszkolny? Chodzi o placówki publiczne, gdzie organem prowadzącym jest miasto. Dwie placówki są oddalone od siebie ok 10 km.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie mogą zostać podjęte przez gminę działania w stosunku do szkoły i nauczycieli w niej zatrudnionych w przypadku nie przedłużenia umowy na prowadzenie szkoły przez stowarzyszenie? Czy gmina ma obowiązek dalszego prowadzenia szkoły, jakie kroki może podjąć w sprawie jej przyszłości (likwidacja, przekazanie innemu stowarzyszeniu - terminy tych działań, czy ma obowiązek wypłacenia odpraw nauczycielom wynikających z KN w przypadku ewentualnej likwidacji szkoły bądź odmowie przez nauczycieli przyjęcia nowych warunków pracy i płacy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie wiejskiej, w której nie ma gminnego przedszkola, stowarzyszenie prowadzi niepubliczne przedszkole. Do końca 2016 roku gmina naliczała dotację na podstawie wydatków na przedszkola w sąsiednim mieście. Od stycznia 2017r., po zmianie przepisów, gmina korzystając z aplikacji na stronie MEN określiła gminę najbliższą i kwota dotacji udzielanej stowarzyszeniu spadła o ok. 40%. Czy jest możliwa pomyłka, czy można odwołać się od tej decyzji? Czy jest możliwe, że gminy zaniżają rzeczywiste koszty utrzymania dzieci w przedszkolach gminnych, aby mniej dotować placówki niepubliczne? Do przedszkola uczęszczają dzieci z pobliskiego miasta. Kto w związku z tym faktycznie powinien udzielać dotacji na te dzieci i jaka kwota jest podstawą jej naliczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe