Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od 01.09.2016 r. można dziecko sześcioletnie uczęszczające do klasy pierwszej cofnąć do przedszkola np. na wniosek rodzica lub po uzyskaniu opinii z PPP o braku gotowości szkolnej lub emocjonalnej?
Na podstawie art. 16 ust. 1 i 1a UoSO po spełnieniu określonych wymogów dziecko w wieku 6 lat może rozpocząć naukę w szkole podstawowej. UoSO nie reguluje natomiast trybu cofnięcia takiego dziecka do przedszkola w trakcie roku szkolnego. Dziecku powinna zostać udzielona pomoc w szkole podstawowej lub poza nią – np. psychologczno – pedagogiczna, indywidualny tok nauki, itp. Ewentualnie dyrektor szkoły podstawowej mógłby (ale nie ma takiego obowiązku) na podstawie art. 154 § 1 KPA uchylić swoją decyzję o przyjęciu dziecka sześcioletniego do pierwszej klasy i powinien jednoczesne nadać jej rygor natychmiastowej wykonalności na podstawie art. 108 KPA, aby możliwe było szybkie zapisanie dziecka do przedszkola, przed uzyskaniem przez decyzję przymiotu ostateczności. Bez tej decyzji dziecko nie może wrócić do przedszkola. Ponieważ przepisy nie regulują szczegółowo trybu wydania takiej decyzji, rodzice powinni złożyć wniosek do dyrektora szkoły. Ponieważ stanowisko rodziców lub opinia nauczycieli uczących dziecko może okazać się niewystarczająca, rodzice powinni rozważyć zasięgnięcie opinii specjalistów, np. z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po reformie, do którego roku życia, wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, będą mogli korzystać z zajęć edukacyjno-terapeutycznych? Obecnie jest : gimnazjum do 21 r.ż. Do którego roku życia (po reformie) będą uczęszczać dzieci do szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Ile tygodni nauki liczyć w roku szkolnym 2011/2012?Nie wiem, czy odliczając nauczycielom klas maturalnych godziny, odliczać 8 czy 9 tygodni?
Z nowego rozporządzenia o organizacji roku szkolnego według mnie wynika 9 tygodni, jednak część moich kolegów mówi ,że robi po staremu , czyli odlicza 8.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy do szkoły obwodowej należy przyjąć ucznia narodowości Ukraińskiej, które ma już wystawione świadectwo ukończenia klasy II i zostało promowane do klasy III (na Ukrainie rok szkolny zakończył się 26 maja br.)? Czy zgodnie z polskimi przepisami o obowiązku szkolnym jeszcze w miesiącu czerwcu do klasy II, czy w związku z promowaniem ucznia do klasy III od 1 września 2017 do klasy III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy zatrudnieni w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym również mogą otrzymać nagrody specjalne z okazji 250 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel skończył studia podyplomowe grantowe i uzyskał kwalifikacje do nauczania drugiego przedmiotu). Jednak dyplomu nie przyniósł, bo tego przedmiotu nie chce uczyć. Brakuje etatu dla niego z przedmiotu wiodącego i parę godzin miał uczyć tego drugiego. Jest od sześciu lat chroniona przez ZZ. Co zrobić, jeżeli dyplomu nie przyniesie? Jeżeli przydzielić jej godziny z przedmiotu wiodącego, trzeba będzie dać zniżkę godzin innej nauczycielce. Zresztą nie zrobię tego. Jestem zdruzgotana postawą n-la, który nie patrzy na to, ze jego koleżanka możne nie mieć etatu. Czy jest jakaś podstawa prawna związana ze studiami grantowymi, która mówi o tym, że po skończeniu takich , nauczyciel ( jeżeli jest taka potrzeba) powinien nauczać przedmiot na który zdobył kwalifikacje. I jak długo ZZ mogą chronić jednego pracownika?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe