Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba która ukończyła studia I stopnia na kierunku pedagogika opiekunczo-wychowawcza i hospicyjna, oraz studia magisterskie na kierunku praca z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych moze byc zatrudniona w osrodku rewalidacyjno-wychowawczym na stanowisku nauczyciela, prowadzac zajęcia z dziecmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami lub z dziecmi z niepełnosprawnościa intelektualna w stopniu głębokim?
Moim zdaniem wspomniana osoba NIE MOŻE prowadzić zajęć z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz w stopniu głębokim – w żadnej placówce oświatowej, ani ogólnodostępnej ani specjalnej. Nie ma bowiem wymaganych kwalifikacji jakimi są studia ( tym studia podyplomowe) w zakresie pedagogiki specjalnej o kierunku oligofrenopedagogika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W 2004r. nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie mianowania wygrał konkurs na stanowisko dyrektora innego przedszkola. Wówczas to poprosił pisemnie dyrektora placówki, w której nauczyciel miał wykonywać zadania po przeniesieniu, o przeniesienie w trybie art.18 ust.4 KN. Na tę prośbę zgodę wyraził dyrektor przedszkola zatrudniającego wówczas nauczyciela. Zgodę tę odbiera od nauczyciela dyrektor przedszkola, do którego nauczyciel miał zostać przeniesiony, jako organ odpowiedzialny za dokonanie zmiany miejsca pracy – art. 18 ust. 4 KN. A następnie zwrócił się do organu prowadzącego o opinie w/w sprawie i oczywiście otrzymał pozytywną odpowiedź. Czy na tym procedura przeniesienia miała się zakończyć? Czy nauczyciel powinien wówczas otrzymać odpowiedź i pisemne przeniesienie? Czy był zatrudniony w nowej placówce tylko na czas pełnienia funkcji dyrektora, czyli 15 lat? Nauczyciel od 01.09.2019 r. nie będzie już dyrektorem, czy będzie nauczycielem placówki w której pełnił funkcję dyrektora, czy powraca do placówki, która go zatrudniała przed pełnieniem funkcji dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel – emeryt jest zatrudniony w Szkole w niepełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony od 01 września 2020 r. do 31 sierpnia 2021 r.
Aktualnie, od 09 października 2020 r. do nadal przebywa na zwolnieniu lekarskim.
W dn. 08 kwietnia br upłyną 182 dni choroby.
Jeśli n-l nie otrzyma zdolności do pracy z Zakładu medycyny pracy, należy rozwiązać stosunek pracy.
Na którą podstawę prawną powołać przy rozwiązaniu stosunku pracy?
1. z Karty N-la: Stosunek pracy z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony ulega rozwiązaniu w razie orzeczenia przez lekarza przeprowadzającego badanie okresowe lub kontrolne o niezdolności nauczyciela do wykonywania dotychczasowej pracy (art. 23 ust. 1 pkt 3 i art. 27 ust. 3 Karty Nauczyciela). Rozwiązanie stosunku pracy następuje w tym wypadku z końcem miesiąca, w którym dyrektor szkoły otrzymał ostateczne orzeczenie lekarskie o niezdolności nauczyciela do wykonywania dotychczasowej pracy (art. 23 ust. 2 pkt 3 Karty Nauczyciela).
2. Nauczyciel jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony, więc czy należy zastosować przepisy Kodeksu pracy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy koniecznym jest, aby dyrektor szkoły NA PIŚMIE zawarł poszczególne dziedziny kierowania placówką oświatową, które powierza wicedyrektorowi? Czy koniecznym jest, aby wicedyrektor szczegółowe upoważnienie w tej sprawie miał na piśmie, czy też wystarczy USTNA FORMA powierzenia konkretnych obowiązków, np. nadzorowanie codziennego czasu pracy i realizacji planu urlopowego przez pracowników administracyjno-obsługowych zgodnie ze stosownymi przepisami w tym zakresie, częściowe powierzenie sprawowania czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego, nadzorowanie prawidłowego prowadzenia wewnątrzszkolnej dokumentacji wycieczkowej, itp.? Zgodnie z zapisami KN, czas pracy dyrektora szkoły, który jednocześnie jest nauczycielem, nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo. Czy zgodnie z przepisami dyrektor lub wicedyrektor powinien być obecny na terenie placówki w czasie trwania zajęć organizowanych przez szkołę (obowiązkowych lekcji lub zajęć pozalekcyjnych, np. kół zainteresowań, zajęć wyrównawczych, gimnastyki korekcyjnej itp.)? Jeśli tak, to w jaki sposób należy zorganizować pracę szkoły zgodnie z przepisami, gdy nie ma fizycznej możliwości "zamknięcia" wszystkich zajęć z uczniami w ciągu 40 godzin zegarowych tygodniowo? Jeśli nie, to kto zgodnie z przepisami podejmuje decyzje na terenie szkoły w sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, gdy sytuacja taka nastąpi w czasie obecności uczniów w szkole, a dyrektora nie ma już w pracy? Czy nauczyciel ma prawo odmowy przyjęcia godziny zleconej (zastępstwo na lekcji) w sytuacji nagłej, gdy inny nauczyciel niespodziewanie poinformował szkołę np. o nieplanowanej wizycie u lekarza i związanym z nią zwolnieniem lekarskim, a to z kolei narzuca konieczność zapewnienia przez szkołę opieki uczniom?
- Jaka jest kwota świadczenia urlopowego dla nauczycieli w 2018 r.?
- Czy do teczki akt osobowych wystarczy INFORMACJA O PRZEKSZTAŁCENIU UMOWY O PRACĘ W STOSUNEK PRACY NA PODSTAWIE MIANOWANIA o treści: Na podstawie art. 10 ust. 5b w zw. z art. 10 ust. 5a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz. U. z 2017r., poz. 1189) informuję, że w związku z wystąpieniem wszystkich przesłanek zatrudnienia na podstawie mianowania art. 10 ust. 5a ww. ustawy oraz uzyskaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w dniu 31 sierpnia 2017r., stosunek pracy z dnia 1 września 2011r. nawiązany na podstawie umowy o pracę, w dniu 1 września 2017r. przekształcił się w stosunek pracy nawiązany na podstawie mianowania. Czy powinno znaleźć się w teczce coś jeszcze ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe