Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Rada Rodziców może mieć konto w banku? Dostałam informację od organu prowadzącego, że to niezgodne z prawem.
Rada rodziców będzie mogła posiadać własny rachunek bankowy dopiero od dnia 1 września 2017 r., kiedy zacznie obowiązywać art. 84 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 – dalej u.p.o. W aktualnym stanie prawnym w związku z brakiem zdolności do czynności prawnych rady jako organu jednostki oświatowej, i dodatkowo z braku ustawowego upoważnienia, rada rodziców nie może posiadać własnego rachunku bankowego (pismo Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 25 czerwca 2008 r., ILPB3/423-198/08-2/MM, Lex nr 24650 ). W bieżącym roku szkolnym mogą je założyć wszyscy rodzice (ale nie jako organ) działając osobiście lub przez pełnomocnika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadząc podjął uchwałę o likwidacji szkoły podstawowej z dniem 31.08.2013 r. W zamian za odprawę, kilku mianowanym nauczycielom zaproponowano pracę w innej szkole na terenie tej samej gminy. Niestety ma być to praca w niepełnym wymiarze w likwidowanej szkole pracują na pełnych etatach. Wójt gminy chce złożyć nauczycielom pisemne propozycje i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi.Nauczyciele chcą pracować jednak nie chcą się zgodzić na ograniczenie etatu. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem. Kolejne pytanie: jakie są obowiązki dyrektora likwidowanej szkoły wobec pracowników obsługi i nauczycieli (terminy wypowiedzeń, rozwiązanie umów o pracę na czas określony i nieokreślony itp.).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Katecheta uczący religii w naszej szkole odbył szkolenie z zakresu BHP. Od nowego roku zmienił miejsce pracy (inna gmina). Czy w związku z tym to szkolenie nie można uznać w innej szkole chociaż jest jeszcze ważne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma kwalifikacje do bycia kierownikiem/wychowawcą kolonii? Nadmieniam, że ma ukończone studia podyplomowe zarządzania w oświacie.
- Czy nauczyciele podczas ferii zimowych mogą opiekować się uczniami podczas ich wyjazdów np. na basen, do kina itp. nieodpłatnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na umowę na czas określony od.01.09 2017 do 30.06.2018 przebywał 1 dzień na zwolnieniu lekarskim (5.02.2018) czy w związku z tym należy mu się „13” za 2018 rok?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe