Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy sposób oceniania z nauki języka obcego nowożytnego w nauczaniu wczesnoszkolnym reguluje rozporządzenie, czy to kwestia prawa wewnątrzszkolnego?
W klasach I-III szkoły podstawowej oceny bieżące z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych są ustalane w sposób określony w statucie szkoły (mogą, ale nie muszą być ocenami opisowymi), zaś śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są wyłącznie ocenami opisowymi (art. 44i ust. 1 i 2 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna być przeprowadzona rekrutacja w szkole podstawowej na rok 2014/15?
Wskazane byłyby jakieś przykładowe dokumenty np. zasady, procedura, jakie kryteria, terminy, sposób przeprowadzania itd.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w placówce niepublicznej (ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy) muszę organizować zajęcia z religii dla uczniów posiadających orzeczenie o kształceniu specjalnym i w jakim wymiarze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak interpretować "zajęcia dodatkowe" planowane w arkuszu organizacyjnym w przedszkolu. Czy zajęcia z logopedą, psychologiem to zajęcia dodatkowe. Anna Kijak
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z organu prowadzącego otrzymujemy wykaz dzieci zameldowanych w obwodzie szkoły. Niektóre z nich mieszkają poza obwodem, nawet za granicą. Czy dzieci te umieszczamy w księdze ewidencji i czy monitorujemy spełnianie przez nie obowiązku szkolnego? Jak wskazują przepisy, w dokumentacji ucznia wpisujemy adres zamieszkania. Również dzieci, które mieszkają w obwodzie naszej szkoły i realizują obowiązek szkolny w naszej szkole, mają inny adres zameldowania i tam wpisane są w wykazach z jednostek samorządowych. Szkoły podległe tym samorządom proszą o potwierdzanie realizacji obowiązku szkolnego tych dzieci. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację, aby była zgodna z przepisami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dowóz uczniów do zielonej szkoły. Rodzice jednej z klas chcą dowieźć uczniów swoimi prywatnymi samochodami na zieloną szkołę, zabierając swoje i inne dzieci. Nauczyciel miałby dojechać również prywatnym samochodem. Proszę o podanie przepisów prawnych, które regulują takie sytuacje. Czy jest to w ogóle dopuszczalne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe