Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła ma obowiązek prowadzenia rejestru wydawanych świadectw promocyjnych? Jeśli tak, to, od którego roku obowiązuje dany przepis, nadmienię, że jesteśmy wygaszanym gimnazjum i mamy rejestr od 2010 roku. Czy dany rejestr należy uzupełnić?
Tak, szkoła ma obowiązek prowadzić rejestr na bieżąco. Wszystkie druki świadectw, dyplomów, zaświadczeń, indeksów, legitymacji oraz e-legitymacji są drukami ścisłego zarachowania. Szkoła prowadzi imienną ewidencję wydanych świadectw ukończenia szkoły, indeksów, legitymacji szkolnychi e-legitymacji szkolnych, a także świadectw dojrzałości, aneksów do świadectw dojrzałości, świadectw potwierdzających kwalifikację w zawodzie, dyplomów, zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczeń o wynikach egzaminu maturalnego przekazywanych szkole przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ewidencja zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – nazwę i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności paragraf 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół zatrudniony jest nauczyciel na pełnym etacie, który od 10 lat jest emerytem. Umowa została zawarta w 2006r w Zespole Szkół między byłym dyrektorem. W umowie jest zapis, że pracownik przyjął na siebie podjęcie pracy na czas nieokreślony w gimnazjum. W 2016r jako nowy dyrektor, podczas kontroli akt osobowych nauczycieli, stwierdziłam, że umowy pracowników były zawarte na różne typy szkół ( szkoła podstawowa, gimnazjum, przyspasabiająca do pracy), a wszyscy nauczyciele pracują w każdej z ww szkół. Po konsultacji z prawnikiem w organie prowadzącym, pracownicy otrzymali pisemną informację, że zgodnie z art. 1ust2 ustawy z dnia 9V 2007r o zmianie ustawy KN oraz KN art10 ust 1 ustawy z dnia 26.01.1982r KN (DzU z 2016r poz 1379 z dnia 01. 09. 2016r) są zatrudnieni w Zespole Szkół a pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian. Wyżej wymieniony nauczyciel na informacji pisemnej nie wyraził zgody na prace w Szkole podstawowej. W roku szkolnym2016/2017 i 2017/2018 przydzielono mu godziny pracy w Gimnazjum i szkole Przysposabiającej do pracy i nie wnosił żadnych sprzeciwów. W obecnym roku szkolnym wnosi sprzeciw do pracy w szkole podstawowej i Przyspasabiającej do pracy, twierdząc, że może pracować tylko w Gimnazjum. W X 2018r został ponownie poinformowany pisemnie, że zgodnie ze zmianami w prawie oświatowym i uchwałami Organu samorządu terytorialnego - sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum staje się ośmioletnią szkołą podstawową. Dlatego też zostały nauczycielowi przydzielone godziny pracy w klasach Szkole podstawowej i przysposabiającej do pracy. Czy miałam prawo przydzielić nauczycielowi godziny w szkole podstawowej i Przysposabiającej do pracy , czy tylko w „wygaszanych” klasach gimnazjum, które są w szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela uzupełniającego etat w inne szkole można w macierzystej placówce zatrudnić na godziny ponadwymiarowe w trakcie roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. Z dniem 1 września 2017 zgodnie z reformą dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa stanie się ośmioletnią szkołą podstawową. Kto powinien przekształcić w ośmioletnią szkołę? Gmina czy stowarzyszenie, podejmując stosowną uchwałę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w przedszkolu 2 oddziałowym.Godziny pracy przedszkola są od 7.00-17.00, czy dodatek wychowawczy należy się 2 nauczycielom pracującym z grupą czy jednemu, skoro obowiązki każdego nauczyciela są takie same?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe