Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń mający upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim otrzymuje – po ukończeniu szkoły podstawowej – jakiś dokument potwierdzający wykształcenie podstawowe? Jaka jest podstawa prawna?
W zakresie dokumentacji prawodawca nie posługuje się pojęciem „ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim”. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły podstawowej tak samo jak pozostali uczniowie tej szkoły, z powodu braku odrębnych regulacji w tym zakresie – § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Uczniowi należy wydać świadectwo na druku MEN-I/11/1, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do gimnazjum do kl. drugiej uczęszcza chłopiec z orzeczeniem do kształcenia specjalnego. W sprawach dziecka przychodzi do szkoły matka chłopca. Od klasy drugiej matce towarzyszy jej partner, który nie jest prawnym opiekunem chłopca. Rozmowy, bywa że, dotyczą zachowań związanych z chorobą - autyzmem. Dyrektor szkoły, nie chcąc być posądzonym o rozpowszechnianie danych sensytywnych w obecności osób niebędących prawnym opiekunem, zaproponował rozmowę bez obecności partnera matki. Matka nie wyraziła zgody i została poproszona o podpisanie stosownego oświadczenia. Zdarza się też, że to partner podpisuje informacje dotyczące dziecka lub podpisuje decyzje związane z dzieckiem. Szkoła ma obawy, co do ważności takich sytuacji. Kiedyś przeczytaliśmy na jakimś portalu oświatowym, że szkoła powinna być w posiadaniu prawnego/notarialnego pełnomocnictwa matki na rzecz partnera w sytuacjach związanych z decyzjami w sprawie dziecka. Matka powołując się na Ustawę z 26.10.1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich i rozmowę z dyrektorem w Kuratorium Oświaty uważa, że takie stanowisko szkoły jest nadużyciem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć pracę nauczyciela z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w okresie zdalnego nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 25.04.2012 r. do 8.05.2012 r. nauczyciele wraz uczniami kl. IV-VI przebywali na zielonej szkole. Czy za ten czas należą się nauczycielom dni wolne? W zielonej szkole uczestniczyli uczniowie z sąsiedniej szkoły, czy wpisuje się im nieobecność? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka poinformowała, że córka ma padaczkę, ale nie chce przedstawić zaświadczenia lekarskiego.Co mogę zrobić jako dyrektor ? Muszę zapewnić dziecku szczególną uwagę, a nawet opracować stosowne procedury postępowania w sytuacji pojawienia sie ataku. Informacje o formie napadów mam tylko od matki. Czy mogę jakoś zmusić matkę do przekazania informacji medycznej (choćby zaświadczenia lekarskiego), czy muszę opierać się tylko na informacji ustnej od rodzica ?
Znalazłam na tym portalu podobny problem i odpowiedź brzmiała: "Szkoła nie ma prawa upominać się o dokumentację lekarską. Rodzic poinformował szkołę o chorobie dziecka w zakresie, który uznał za wystarczający. Szkoła ma obowiązek ściśle współpracować z rodzicem dziecka i udzielać właściwej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Należy także uzyskać informację od rodzica, czy są przeciwwskazania dotyczące uczestniczenia dziecka w zajęciach (np. komputerowych, wf itp.). jeśli tak - wówczas niezbędne jest zwolnienie lekarskie." Czy naprawdę mogę opierać się na informacji ustnej rodzica ???
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe