Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń mający upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim otrzymuje – po ukończeniu szkoły podstawowej – jakiś dokument potwierdzający wykształcenie podstawowe? Jaka jest podstawa prawna?
W zakresie dokumentacji prawodawca nie posługuje się pojęciem „ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim”. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły podstawowej tak samo jak pozostali uczniowie tej szkoły, z powodu braku odrębnych regulacji w tym zakresie – § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Uczniowi należy wydać świadectwo na druku MEN-I/11/1, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września do szkoły zacznie uczęszczać dziecko z padaczką i orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Posiada również orzeczenie do nauczania indywidualnego. Jak mam płacić nauczycielom przedmiotowcom za zajęcia z tym uczniem?Nauczyciele mają kwalifikacje przedmiotowe ale nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi z orzeczoną niepełnosprawnością. Do tej pory występowałam o zgodę do kuratora oświaty a nauczyciele dyplomowani za te godziny mieli płacone jak stażyści. Jak powinno to wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może zorganizować dla uczniów spotkanie z posłem RP? Spotkanie będzie miało charakter edukacyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy dnia 1.09.2009 stracił pracę. Umowa z nauczycielem nie została przedłużona. Nauczyciel odwołał się do sądu pracy, cały rok szkolny 2009/2010 toczyła się sprawa w sądzie. Nauczyciel w tym czasie nie świadczył pracy, ponadto nauczyciel ten w tym czasie nie wyrażał chęci świadczenia pracy ani ustnie ani na piśmie. W tym czasie nauczyciel pobierał świadczenia z urzędu pracy. Obecnie nauczyciel domaga się w sądzie pracy wynagrodzenia za rok szkolny 2009/2010; a więc za czas kiedy fizycznie nie pracował. Co w tym zakresie stanowi prawo?
- Jakie sprawozdania dyrektor szkoły powinien przekazywać organowi prowadzącemu i w jakich terminach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe